۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85325144
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حرکت شتابان دانش‌بنیان‌ها با احداث سایت پارک علم و فناوری گلستان

گرگان- ایرنا- کارشناسان و بسیاری از فعالان دانش‌بنیان معتقدند احداث سایت پارک علم و فناوری گلستان به فعالیت شرکت‌های فناور شتاب می‌بخشد و افق روشنی برای توسعه این استان ترسیم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، فقدان زیرساخت مناسب برای فعالیت‌ پارک‌های علم و فناوری داد بسیاری از فعالان دانش‌بنیان گلستان را در آورده است.

از سویی دیگر به استناد ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و رای شماره ۲۰۰۴ دیوان عدالت اداری در ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ شرکت‌های دانش بنیان واقع در پارک‌های علم و فناوری، به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد برای درآمدهای مشمول مالیات خود معاف هستند و از آنجایی که فعالان دانش‌بنیان با محدودیت‌های مکانی مواجه هستند گلستان در این بخش از سایر استان‌های کشور دچار عقب‌ماندگی شده است.

در حال حاضر ۷۲ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فعالیت می‌کند و عمده مشکل این شرکت‌ها موضوع تامین مکان مناسب برای استقرار است.

احداث سایت پارک علم و فناوری یکی از انتظارات فعالان این بخش از دولت سیزدهم است، برای این منظور عرصه ۱۱ هکتاری در روستای «نودیجه» گرگان در نظر گرفته شده که فرآیند تغییر کاربری و واگذاری آن از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به پارک علم و فناوری استان گلستان با وقفه طولانی مدت روبه‌رو شده است.

پیگیری موضوع واگذاری این عرصه با هدف احداث سایت پارک علم و فناوری استان و ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد انتظار فعالان این بخش از دولت سیزدهم است.

ایجاد پردیس پارک علم و فناوری استان در دانش بنیان شدن اقتصاد، صنعت، جامعه و افزایش روند رشد نوآوری در استان تأثیر شگرفی دارد و به تحقق شعار سال کمک می‌کند.

تیر ماه امسال هم استاندار گلستان در دیدار با معاون حقوقی رئیس جمهور از سرانه بسیار پایین فضای در اختیار پارک علم و فناوری گلستان انتقاد کرده بود و خواستار پیگیری و رفع این موضوع شد.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه سرانه فضای در اختیار پارک علم و فناوری گلستان بسیار پایین است، تصریح کرد: با وجود شرکت‌های بسیار توانمند، جوانان با استعداد و درخشان، فضای کافی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: نیاز است با پیگیری‌های حقوقی ویژه، این موضوع هرچه سریعتر به نتیجه برسد و زمین مورد نیاز در اختیار پارک علم و فناوری گلستان قرار گیرد.

فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان انتظار دارند هیأت دولت در دور دوم سفر به استان گلستان نگاه ویژه‌ای به حل این مسئله داشته باشد و برای رفع موانع پیش‌روی احداث سایت پارک علم و فناوری گلستان گام بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha