۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی هرمزگان، از توقیف یک فروند شناور و یک عدد مشک ماری و کشف ۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزبانان هرمزگان در شهرستان‌های بندرعباس و میناب، پس از کسب اطلاع از فعالیت قاچاقچیان سوخت با شناور و استفاده از مشک‌های پلاستیکی، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از بررسی منطقه گزارش شده موفق به توقیف یک فروند شناور و یک عدد مشک ماری شدند و در مجموع ۱۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از قاچاقچیان کشف شد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان اضافه کرد: چهار نفر در این زمینه دستگیر شدند.

توقیف یک فروند شناور غیرمجاز در میناب

فرمانده پایگاه دریابانی میناب گفت: یک فروند شناور غیرمجاز (تک ۲۰۰)، هنگام گشت زنی ماموران این پایگاه در آب‌های این شهرستان شناسایی و توقیف شد

سرهنگ فرهاد شاهسونی در تشریح جزئیات این خبر اشاره کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب با انجام اقدامات اطلاعاتی از تردد یک فروند شناور غیرمجاز در حوزه استحفاظی مطلع شدند.

وی افزود: مرزبانان با حضور و گشت زنی در موقیعیت اعلامی شناور را مشاهده کردند که قاچاقچیان آن را در سطح دریا رها کرده و به همراه شناورهای اسکورتی خود از محل متواری شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی میناب بیان کرد:‌ مرزبانان در این عملیات یک فروند شناور را توقیف کردند و شناسایی و دستگیری متهمان در دستورکار اطلاعاتی این پایگاه قرار دارد.

توقیف لنج فعال در امر قاچاق سوخت در بندرلنگه

همچنین فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه نیز گفت: یک فروند شناور فعال در امر قاچاق سوخت در مرزهای دریایی این شهرستان توقیف شد

سرهنگ حمید حاتمی اظهار کرد: مرزبانان این پایگاه با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک فروند شناور فعال در امر قاچاق سوخت مطلع شدند و برای بررسی موضوع به محل اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: ماموران با گشت در موقعیت اعلامی شناور موردنظر را مشاهده و با استفاده از شگردهای خاص مرزبانی موفق به توقیف آن شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه گفت: چهار متهم در این زمینه دستگیر شدند و یک فروند شناور که مخازن آن آغشته به سوخت بود، توقیف شد، همچنین چهار دستگاه موتور روبین، ۲۰ متر شیلنگ و یک دستگاه تلفن ممنوعه (ثریا) و سیم کارت در این عملیات کشف شد.

سرهنگ حاتمی بیان کرد:‌ کارشناسان ارزش پمپ روبین و شیلنگ‌ها را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

همچنین  کیومرث حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان از قاچاق یک موتور هواپیما به ارزش چهار میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال خبر داد که در این رابطه متهمان ۹۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha