۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85325382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصارف آب آشامیدنی و صنعتی خلخال تامین می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85325382
مصارف آب آشامیدنی و صنعتی خلخال تامین می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در شهرستان خلخال هیچ مشکل و کمبودی برای تامین مصارف آب آشامیدنی و صنعتی وجود ندارد و مصمم هستیم آب مورد نیاز این شهرستان را تامین کنیم.

به گزارش ایرنا ، علی حیدری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تامین آب صنعتی ناحیه صنعتی گزاز خلخال افزود: با توجه به وجود منابع آبی متعدد در خلخال در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین مصارف آب صنعتی و آشامیدنی این شهرستان وجود نداشته و تنها محدودیت موجود مربوط به نحوه تامین و تخصیص آب کشاورزی در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: در صورت ارائه برنامه تخصیص آب کشاورزی مورد نیاز خلخال برابر با سند آمایش سرزمین، تامین و تخصیص آب کشاورزی این شهرستان در اولویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت درخواست از سوی شرکت آب و فاضلاب ، شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل آماده همکاری برای تخصیص آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی به اندازه مورد نیاز از منابع آبی موجود شهرستان می‌باشد.

حیدری با بیان اینکه مصرف ۱۰ لیتر در ثانیه از آب سد گیوی برای مصارف صنعتی شهرک صنعتی گزاز خلخال تخصیص داده شده است ، گفت: وظیفه شرکت آب منطقه‌ای تنها تخصیص آب نواحی و شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بوده و این شرکت مسئولیتی در قبال اجرای طرح‌های آبرسانی تا نواحی و شهرک‌های صنعتی ندارد.
مصارف آب آشامیدنی و صنعتی شهرستان خلخال تامین می‌شود

هاشم علایی ، مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی تا نواحی و شهرک‌های صنعتی بر اساس قوانین جاری کشور به وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: برای تامین آب صنعتی ناحیه صنعتی ۸۳ هکتاری گزاز در شهرستان خلخال نیاز به حداقل ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب از سد گیوی می‌باشد که تامین اعتبار و اجرای این آن نیازمند همکاری لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل است.

ظرفیت شهرک صنعتی خلخال تکمیل شد

سیدجواد یحیی‌زاده ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت شهرک صنعتی خلخال تکمیل شده و زمین برای سرمایه‌گذاری و احداث واحدهای صنعتی و اشتغال جدید وجود ندارد ، افزود: این شهرک کارایی لازم را به خاطر تکمیل ظرفیت آن و همچنین غیرفعال بودن بخشی از واحدهای صنعتی از دست داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر راه‌اندازی شهرک صنعتی ۸۳ هکتاری گزاز در جوار شهر خلخال در اولویت قرار گرفته و انتظار می‌رود نتیجه این جلسه منجر به تامین زیرساخت‌های شهرک و زمینه‌سازی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران جدید برای سرمایه‌گذاری و احداث و راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید و اشتغال‌زا در این شهرک است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha