۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85325454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای برنامه های جانبی برای ایمنی در برابر زلزله در مدارس استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: برنامه‌های جانبی برای ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات طبیعی در مدارس این استان بوشهر آغاز شده و تا هشتم دیماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا " سید حسین موسوی " روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور رسیدن به هدف جهانی (کاهش اساسی مرگ‌ومیر ناشی از بلایا در سطح ملی) با برنامه راهبردی ۱۰ ‌ساله اورژانس پیش بیمارستانی استان مانور زلزله در مدارس بوشهر اجرا کرد.

وی افزود: این مانور که با برنامه از پیش تعریف‌شده به همت ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه بحران در بلایا طراحی‌شده است، در مدرسه شهدای صنعت هسته‌ای بوشهر با موفقیت برگزار شد.

موسوی با تاکید بر یادگیری و آموزش مداوم و داشتن برنامه‌هایی در زمان بحران و خروج اضطراری تصریح کرد: در کنار این آموزش‌ها، نکات کلیدی و آموزشی برای برخورد با بیماران قلبی، تنفسی و نکات اطفا حریق به دانش‌آموزان و مربیان آموزش داده‌ شده است.

وی افزود: این آموزش‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در صورت بروز حادثه، بتوانند به‌صورت صحیح و حرفه‌ای واکنش نشان دهند و به افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی و تنفسی کمک کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: این برنامه‌ها باهدف کاهش اثرات بلایا بر جمعیت و اقتصاد جهانی طراحی و ارائه‌شده‌اند و باتوجه به اینکه می‌توانند به مقابله با بلایا و کاهش خسارات ناشی از آن‌ها کمک کنند از اهمیت بسیاری برخور دارند.

موسوی یادآور شد: از جمله اهداف این برنامه‌ها کاهش اساسی جمعیت متاثر از بلایا، کاهش قابل‌توجه خسارات مستقیم اقتصادی ناشی از بلایا و راهبردهای ملی و محلی کاهش خطر بلایا است.

ویادامه داد: این برنامه‌ها همچنین از طریق ارتقا همکاری‌های بین سازمانی، به‌منظور کمک به تکمیل اقدامات ملی برای اجرای این چارچوب، اقدام می‌ شود.

رئیس اورژانس استان بوشهر گفت: با توجه به اهداف راهبردی بلندمدت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، امیدواریم که با تلاش، بتوانیم به دستیابی به این اهداف مهم و حیاتی برای جوامع مختلف در سراسر جهان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اعضای تیم بحران اورژانس پیش بیمارستانی با تمرینات مداوم و ارتقا دانش خود، به دنبال بهبود عملکرد در بحران‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha