۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85325470
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در بازار گیلان اجرایی شد

رشت - ایرنا - طرح نظارت بر قیمت کالاهای اساسی ویژه باژاز شب یلدا امروز دوشنبه همزمان در ۱۷ شهرستان استان گیلان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: مانور یادشده امروز از سوی این سازمان به صورت بازرسی‌هایی در قالب اقدام مشترک با دستگاه‌های مربوطه، از فروشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی به صورت همزمان در ۱۷ شهرستان استان برگزار شد.

صالح محمدی با اشاره به طرح نظارت بر قیمت کالاهای اساسی در آستانه شب یلدا از هجدهم آذرماه و شدت نظارت‌ها از هفته جاری اظهار کرد: این طرح در قالب ۳۷ اکیپ نظارتی و با همکاری ۹۵ بازرس در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در این طرح بازرسانی از سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اداره کل صمت، بسیج اصناف و دامپزشکی بر توزیع و رعایت قیمت‌ مصوب کالاهای اساسی نظارت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گران‌فروشی و تخلف را با مراجعه به سامانه ۱۲۴ و یا جهاد کشاورزی گزارش دهند.

مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز گیلان پیش از این از آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا در این استان خبر داده بود.

شب چله(یلدا) بلندترین شب سال، یکی از زیباترین شب‌ها از نظر رسوم و آئین‌ها در بین ایرانیان است که بر مبنای دورهمی‌های شبانه با شور و نشاط توام با فرهنگ غذایی ویژه برگزار می شود که هندوانه و انار نماد آن است؛ حافظ خوانی نماد فرهنگی شب چله ایرانیان است و هر منطقه نیز بر اساس رسوم پیشینیان این شب را در جمع خانواده می گذرانند.

بیشتر بخوانید:

طرح نظارتی شب یلدا در گیلان آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha