ایجاد بازار مشترک کشورهای اسلامی به همکاری دولت و بخش خصوصی نیاز دارد

اهواز- ایرنا- عضو اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به وجود منابع و ظرفیت های تجاری کشورهای اسلامی از جمله ایران گفت: ایجاد بازار مشترک اسلامی به همکاری بیش از پیش دولت و بخش خصوصی نیاز دارد.

احمد مزرعه روز دوشنبه در گفت‎وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از منابع عظیمی در حوزه های کشاورزی، معدنی و صنعتی برخوردار است اظهارکرد: طی سال های گذشته، ایده بازار مشترک کشورهای اسلامی از سوی فعالان اقتصادی بیان شده که اجرایی شدن آن به تشکیل کمیته های کارشناسی برای بررسی های لازم نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سهم ایران در بازار کشورهای منطقه نیز موضوعی است که می تواند با ایجاد بازار مشترک اسلامی محقق شود ادامه داد: تولید محصولات صادرات محور مطابق با استانداردهای بین المللی، ارائه بسته های سرمایه گذاری و پذیرش هیات های تجاری از کشورهای منطقه روند تشکیل این بازار را شتاب خواهد داد.

ایجاد بازار مشترک کشورهای اسلامی به همکاری دولت و بخش خصوصی نیاز دارد

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اضافه کرد: دولت و بخش خصوصی ایران همواره باید در مسیر پایدارسازی اقتصادی در کشور گام بردارند و این امر با همکاری بین بخشی و همچنین تعامل سازنده ممکن است.

مزرعه با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد رونق اقتصادی افزود: توجه به نظرات کارشناسی بخش خصوصی و همچنین رفع موانع کسب و کارها در این مسیر از جمله الزاماتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به محدوده جغرافیایی ایران در منطقه بیان داشت: کشور ما در موقعیتی قرار دارد که علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز کشورهای منطقه، می تواند تجارت کشورهای اسلامی را تسهیل کند.

عضو اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فرآیند بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این برنامه باید به نحوی بررسی و تصویب شود که ابعاد اقتصادی و تجاری کشور را در مسیر توسعه و ایجاد بازار مشترک با کشورهای اسلامی سوق دهد.

بر اساس این گزارش، ایران در سال ۲۰۲۴ میزبان مجمع عمومی اجلاس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کشورهای اسلامی خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha