جامعه بین‌المللی مسوول ارسال پیام مناسب به اسرائیل برای توقف کشتار در غزه است

تهران-ایرنا- رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تاکید کرد که کشورش درصدد توقف وحشیگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده و جامعه بین‌المللی مسوول ارسال پیام مناسب به اسرائیل برای توقف کشتار در غزه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان طی کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که در جریان مذاکرات در بوداپست، آنها در مورد روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و جنگ غزه رایزنی کردند.

وی اظهار داشت که آنکارا و بوداپست بر لزوم توقف جنگ در غزه و اوکراین توافق نظر دارند و تنها راه حل در دو منطقه را راه حل سیاسی می‌دانند و نه نظامی.

رئیس‌جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه از آغاز بحران اوکراین و جنگ غزه خواستار راه‌حلی برای حل این دو بوده است گفت: خشونت و جنگ راه‌حل بحران غزه و اوکراین نیست.

اردوغان تاکید کرد: ما به‌ عنوان ترکیه از روز اول، تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای برقراری آتش‌بس فوری (در غزه) و جلوگیری از تشدید درگیری انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: جامعه بین‌المللی یک مسوولیت اصلی دارد که باید پیام‌های مناسب را به اسرائیل داده و به پایان یافتن کشتار موجود کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha