۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵
کد خبر: 85326025
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هزار نفر برای شرکت در اعتکاف حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند

مشهد-ایرنا- معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: حدود ۷۰ هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را ثبت کردند که با توجه به ظرفیت محدود میزبانی در این آستان، منتخبان پنجم دی ماه از طریق قرعه کشی انتخاب خواهند شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس، امین بهنام افزود: ثبت نام متقاضیان از ۱۴ آذر ماه آغاز شد و تا ۲۳ آذر ماه ادامه یافت.

وی ادامه داد: بیش از ۶۷ هزار و ۳۵۵ نفر از هموطنان ساکن ایران ثبت نام خود را نهایی کردند که ۴۲ هزار و ۱۷۲ نفر از متقاضیان از استان خراسان رضوی، بالغ بر ۵۶۸۱ نفر از آن‌ها استان تهران و ۴۶۰۶ نفر از ثبت نام کنندگان از استان اصفهان هستند.

معاون اماکن متبرکه رضوی اظهار کرد: علاوه بر ایران، ۳۰۷۰ متقاضی نیز از ۲۱ کشور جهان درخواست خود برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی را ثبت کردند که به ترتیب فراوانی، کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، ترکیه، لبنان، استرالیا، آذربایجان، سوریه،نیجریه، آمریکا، کانادا، بنگلادش، تانزانیا، آلمان، فیلیپین، قزاقستان، آفریقای جنوبی، کویت، هلند و هندوراس را شامل می شود.

وی افزود: از مجموع همه ثبت‌نام کنندگان، ۲۲ هزار و ۱۷۱ نفر آن‌ها آقایان و ۴۸هزار و ۲۵۶ نفر آن‌ها بانوان هستند. همچنین از نظر بازه سنی متقاضیان، به تربیت بیشترین تعداد مربوط به بازه های سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۱ تا ۲۰ سال و ۲۱ تا ۳۰ سال است که نشان از پیشتازی جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha