۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85326053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آمریکا: حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری باید متوقف شود

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت، حملات «شهرک نشینان افراطی» صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی باید متوقف شود.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "آناتولی"آستین در یک کنفرانس خبری با همتای اسرائیلی خود یوآو گالانت در تل آویو افزود «حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینیان در کرانه باختری باید متوقف شود و کسانی که مرتکب خشونت شده‌اند باید پاسخگو شوند.»
وی در سفری چند روزه به منطقه به بحرین، قطر و سرزمین‌های اشغالی رفته است.

آستین و گالانت در مورد جنگ جاری در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و حملات اخیر حوثی (انصارالله) یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ گفتگو کردند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: من همچنین در مورد نیاز به اقدام فوری برای ایجاد ثبات در کرانه باختری با همتای اسرائیلی خود صحبت کردم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل "قاطع" است، اعلام کرد که واشنگتن برای بازگشت امن گروگان‌ها (اسیران حماس) در نوار غزه به تلاش‌های "شب و روز خود" ادامه خواهد داد.

آستین تاکید کرد که حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه هم "یک وظیفه اخلاقی و هم یک ضرورت راهبردی" است، و وعده داد که "به حمایت از غیرنظامیان در طول جنگ و افزایش کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه ادامه دهد. "

به گزارش ایرنا, جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در یک کنفرانس خبری در تل آویو گفت که واشنگتن می‌خواهد نتایجی را در مورد قصد اسرائیل برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در غزه ببیند.
سالیوان افزود که تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز به "بازسازی و احیای مجدد" دارد که نشان دهنده چشم‌انداز آمریکا برای غزه پس از جنگ است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha