ویژگی طرح‌های مدیریت شهری پایتخت از نگاه معاون شهردار

تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از اثر گذاری، جامعیت و کارآمدی به عنوان سه ویژگی مهم در اجرای طرح‌های مدیریت شهری در مناطق ۲۲ گانه پایتخت نام برد.

به گزارش ایرنا، عباس شعبانی روز سه‌شنبه در گام هجدهم از نظارت میدانی و ستادی مدیریت شهری در منطقه ۲۰ بر ضرورت ایجاد موج جدیدی از خدمت با تکیه بر همدلی و همراهی همه مناطق و واحدهای ستادی شهرداری تهران تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ مأموریت اصلی در اداره شهر تهران ارتقا وضعیت نگهداشت شهر و تکمیل طرح‌های متوقف شده و در حال انجام است، اظهار کرد: طرح‌های شهری باید در جهت خدمت به همه شهروندان شهر تهران باشد و متمرکز به یک نقطه یا منطقه از شهر مد نظر قرار نگیرد.

شعبانی با تأکید بر ضرورت اثر گذاری طرح‌های شهری افزود: شمولیت طرح‌های شهری ما را به یک میزبان خوب برای شهر تهران تبدیل خواهد کرد لذا نگهداشت شهر را باید با نگاه ویژه پیگیری و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هر منطقه ویژگی خاص خود را دارد و منطقه ای نیست که فاقد ویژگی باشد، اظهار داشت: پس هرکدام از مناطق باید در کنار سایر خدمات متناسب با ویژگی های خود برنامه ریزی کنند و انرژی و نیروی انسانی خود را در همین راستا بکار گیرند.

معاون شهردار تهران خطاب به شهرداران مناطق، گفت: برنامه ۲ سال آینده خود را بر مبنای توسعه و تجهیز زیر ساخت های شهر تهران تنظیم کنید و طرح های نیمه تمام مناطق خود را به اتمام برسانید و توجه داشته باشید که نگهداشت شهر اولویت اول ما در سال‌های پیش رو است.

وی تاکید کرد: جلسات نظارت ستادی مناطق دریچه ای برای احصا موارد و مشکلات شهر است چرا که شهر زنده است و فعالیت‌های روزانه یک پویایی و تحرک مضاعف را ایجاد می‌کند بعضی موارد موجود در شهر نیاز به اصلاح ریشه ای و اساسی دارد که این احصا موارد باید در ارزیابی شهرداران نواحی مدنظر قرار گرفته شود.

ویژگی طرح های مدیریت شهری پایتخت از نگاه معاون شهردار

شعبانی با بیان اینکه طرح تحولی ۲۰ گانه پایتخت باید تا پایان سال ۱۴۰۲ پایه گذاری شود ادامه داد: برنامه ما برای سال پیش رو اجرای بدون نقص این طرح تحولی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است و ۲ ویژگی مهم این طرح کوتاه مدت بودن و اثر گذاری زیاد استز زیرا ویژگی فعالیت در شهرداری تهران به گونه ای است که بصورت ملموس برای همه ی مردم تهران قابل درک است و به طور قطع برکات خود را دارد ضمن اینکه خدمت در شهر باید بصورت شبانه روزی و بی وقفه انجام شود که در ارتقا رضایتمندی مردم بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران نیز با ارائه گزارشی از ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم این منطقه با اشاره به وضعیت ۴.۲۲ کیلومتر مربعی این منطقه بدون احتساب حریم، گفت: در مباحث مربوط به توزیع سرانه های شهری در این منطقه به یک ایده آل رسیده ایم که توزیع برخی سرانه ها بصورت عادلانه در این منطقه نیاز به توجه بیشتری را دارا است.

غلامرضا شنگی گفت: منطقه ۲۰ در حوزه کارآفرینی و اشتغال جزء مناطق برتر شهر تهران است و سه میدان میوه و تره بار در حال ساخت در این منطقه است و اقدامات و پیگیری های لازم جهت احداث سه میدان تره بار دیگر در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این منطقه ظرفیت بسیار خوبی بویژه در حوزه گردشگری است که با همراهی مسئولین قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در این محدوده رقم بزنیم.

شنگی با بیان اینکه تهیه طرح جامع ترافیک برای این منطقه و احداث رینگ زیر سطحی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله اقدامات مفید و اثر گذار در این دوره از مدیریت شهری در این منطقه بوده است، وجود گسل های زلزله و مهاجرت اتباع بیگانه و آلودگی ناشی از پساب شهرک های صنعتی موجود در این منطقه را تهدیدی برای این نقطه از شهر خواند.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ نیز با همراهی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه از رفع ۲۶۱ مورد احصاء شده از موارد مطرح شده در جلسه نظارت میدانی و ستادی منطقه ۱۸ و از پیگیری سایر موارد زمان بر تا رفع کامل موارد مطرح شده خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha