۲۳ دستگاه " رمز ارز " غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اقدامی عملیاتی از سوی کارشناسان این شرکت و با مشارکت مأموران نیروی انتظامی، ۲۳ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهرهای یاسوج و دوگنبدان کشف و ضبط شده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد،محمد مرادی اظهار داشت: ۱۳ دستگاه ماینر( رمز ارز) از یک خانه مسکونی غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهر یاسوج و ۱۰ دستگاه ماینر غیر مجاز نیز از واحد مسکونی در شهر دوگنبدان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: با توجه به سهم زیاد مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های‌ ماینر افزون بر مصرف زیاد برق، باعث فشار بیشتر به شبکه توزیع، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد گفت: عموم هم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر ثبت یا از طریق تماس تلفنی با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره 31188110 و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» گزارش کنند.

مرادی از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف 200 میلیون ریال پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار برق مصرف می کند که این امر فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha