۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 85326214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اختلال در جایگاه های سوخت؛ تیری که به سنگ خورد

ایلام - ایرنا - ایجاد اختلال در شبکه هوشمند توزیع سوخت در کشور، نقشه ای که دشمنان مردم و این سرزمین طراحی کرده بودند، با هوشیاری اقشار مختلف و تلاش مسئولان ناکام ماند تا باز هم روسیاه‌تر از گذشته در کُنج ضمیر تاریک خود، ناکام و درمانده بمانند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته خبر از دسترس خارج شدن جایگاه های سوخت در کشور یکی از مهم ترین خبرهای رسانه های داخل و خارج کشور بود، خبری که می توانست موجی از هجوم رانندگان خودروهای سواری را به جایگاه‌های سوخت ایجاد و زمینه بی نظمی و مشکلات و هزینه های زیادی را برای مردم و مسئولان ایجاد کند.

تیری که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از طریق حمله سایبری به زیرساخت های پخش فرآورده‌های نفتی در کشور در چله کمان گذاشته بودند تا به قلب امنیت و آرامش روحی و روانی مردم شلیک کنند و هزینه های بسیاری را روی دست مردم و مسئولان برجای بگذارند.

در ساعات اولیه انتشار این خبر، خوشبختانه با هوشیاری و هوشمندی مردم عزیز ایران اسلامی از هر گونه تجمع در جایگاه های سوخت جلوگیری شد و از سوی دیگر نیز با بسیج نیروهای فنی و مهندسی در سراسر کشور برای بازگشت جایگاه های عرضه سوخت به وضعیت عادی و خدمات رسانی به مردم با تلاش های مجدانه کارکنان و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور و همراهی خوب مردم، در ابتدا تعدادی از پمپ های سوخت در هر جایگاه به صورت دستی( آفلاین) در مدار خدمات رسانی به مردم قرار گرفت.

در ادامه نیز با سپری شدن ساعات اولیه روند خدمات‌رسانی در جایگاه سوخت به مردم با افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت فعال، روند عادی خود را طی کرد و سوخت مورد نیاز مردم برای تردد خودروها تامین شد و این تلاش‌ها تا پایان شب گذشته ادامه داشت تا همه جایگاه‌های سوخت در نقاط مختلف کشور در مدار توزیع سوخت قرار گرفت.

نقشه ای که دشمنان این سرزمین با پشتیبانی رسانه ای و در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی با دامن زدن به برخی شایعات از جمله گران شدن قیمت بنزین، طراحی کرده بودند، خوشبختانه با همراهی مردم نقش بر آب شد و تیرِ سیاه رویان و سیاه طینتان این مرز و بوم بار دیگر به سنگ خورد.

نکته ای که در این رخداد می توان به عنوان یک نکته مثبت اشاره کرد همراهی مسئولان و رسانه ها در اطلاع رسانی شفاف به مردم و جلوگیری از هر گونه غالب شدن موج رسانه ای بیگانه در کشور بود که زمینه آرامش و امنیت را در نقاط مختلف کشور فراهم کرد.

اختلال در جایگاه های سوخت؛ تیری که به سنگ خورد

"علی همتی" شهروند ایلامی در این خصوص می گوید با وجود اینکه در برخی جایگاه‌ها مشکلاتی در روز گذشته در خصوص تعداد اندک پمپ‌های فعال در آن جایگاه‌ها وجود داشت اما بیشتر جایگاه‌های سوخت، بنزین و گازوییل به مردم عرضه می کردند.

وی افزود: امروز صبح هم که جایگاه سوخت مراجعه کردم، مشکلی در عرضه سوخت وجود نداشت و از طریق کارت سوخت اقدام به سوختگیری کردم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

"محراب عزیزی" دیگر شهروند ایلامی در این خصوص گفت: دشمنان از هر روزنه ای تلاش می کنند که نظم و امنیت مردم را برهم زنند و از هر حربه‌ای در این راستا استفاده می کنند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه روز گذشته هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت خودروهای مردم به وجود نیامد و دشمنان این مرز و بوم بدانند که کشور ما بیدی نیست که از بادها بلرزد.

روز گذشته بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، وضعیت در جایگاه های عرضه سوخت در نقاط مختلف شهر ایلام، عادی بود و مشکل خاصی در زمینه عرضه سوخت در جایگاه های این شهر وجود نداشت و مردم نیز با تعامل و همکاری هر چه تمام تر، سنگ تمام گذاشته و هوشمندی و هوشیاری خود را به رخ دشمنان این سرزمین کشیدند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با بیان اینکه ۵۰ جایگاه سوخت در استان ایلام وجود دارد، گفت: در حال حاضر با تلاش نیروهای های فنی و تخصصی ۴۶ جایگاه وارد مدار عرضه سوخت شده است.

"پرویز ایدون" اظهار کرد: در این راستا در اسرع وقت، تیم های فنی و مهندسی به جایگاه های عرضه سوخت اعزام شدند که تا این لحظه ۴۴ جایگاه معادل ۸۸ درصد کل جایگاه های سوخت استان به مدار عرضه سوخت استان باز گشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام ابراز کرد: از این تعداد ۶ جایگاه با کارت هوشمند سوخت فعال بوده و ۳۸ جایگاه به صورت دستی به هم استانی‌های ایلامی سوخت عرضه می کنند و روند خدمات دهی به مردم در جایگاه های سوخت استان روند عادی دارد.

بی شک دشمنان نظام، انقلاب و مردم ایران اسلامی از هر روزنه ای برای ضربه زدن به نظم و امنیت عمومی استفاده می کنند و حملات سایبری به زیرساخت های مهم کشور که خدمات عمومی را به مردم ارائه می‌دهند یکی از این ترفندها و اهداف شوم آنان است که با ایجاد اختلال در شبکه خدمات رسانی، مردم را در مقابل نظام و دولتمردان قرار دهند و از این آب گل آلود برای خود ماهی صید کنند.

در این میان تقویت زیرساخت های کشور به ویژه در حوزه مقابله با حملات و نفوذ سایبری، اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های پدافند غیرعامل و همچنین آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم، نقش مهمی در راستای مقابله با نقشه های شوم دشمنان و افزایش ضریب امنیت و نظم عمومی و جلوگیری از هر گونه اختلال در سامانه‌های خدمات رسانی عمومی خواهد داشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha