یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی روستای درمن خنداب از طرح نذر خدمت بهره‌مند شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی روستای درمن شهرستان خنداب از خدمات طرح نذر خدمت این جمعیت بهره‌مند شدند.

«علیرضا شهرجردی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برنامه ملی نذر خدمت در چهار محور حمایتی و معیشتی، سلامت محور، کار آفرینی و توانمندسازی به مناسبت هفته جهانی داوطلب و ایام فاطمیه(س) در روستای درمن شهرستان خنداب برگزار شد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، کاروان سلامت تخصصی در مدرسه ساجدین روستای درمن استقرار یافت و در مدت چهار روز برنامه‌های درمانی در حوزه‌های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، مشاوره روانشناسی و توزیع دارو بصورت رایگان انجام شد و تست‌های غربالگری قند و فشارخون با همکاری پزشکان، کارشناسان و اعضاء متخصص داوطلب جمعیت هلال احمر استان مرکزی، از مراجعه کنندگان گرفته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۶۰ نفر از داوطلبان تخصصی درمان در کاروان سلامت نذر خدمت روستای درمن شهرستان خنداب حضور داشتند.

شهرجردی اظهار کرد: استقرار یونیت‌های دندانپزشکی در این مدت از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود که حدود ۹۰۰ نفر از بیماران روستای درمن و روستاهای مجاور تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

وی گفت: توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، روغن و سایر اقلام خوراکی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۰ بسته بهداشتی ویژه کودکان شامل مسواک، خمیر دندان، حوله و صابون به ارزش ۹۰ میلیون ریال، از دیگر اقدامات در راستای اجرای طرح نذر خدمت این جمعیت در روستای درمن شهرستان خنداب بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در طول مدت چهار روز اجرای این طرح، کلاس‌های آموزشی و مهارت‌های اشتغال ویژه ساکنین روستای درمن توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر این استان برگزار شد و از خانواده‌های کم‌برخوردار نیز سرکشی صورت گرفت.

شهرجردی عنوان کرد: تیم سحر جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم در مسجد روستا حضور داشت و فضای دوستدار کودک را در قالب ایستگاه نقاشی، سرگرمی، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز ایجاد کرد.

شهرستان خنداب به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله ۹۰ کیلومتری اراک واقع است و حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha