معاون علمی رئیس جمهور از خط تولید یک شرکت دانش بنیان در مشهد دیدن کرد

مشهد- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور در یک شرکت دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی توس مشهد از خط تولید آن دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز سه شنبه در نشست با مدیران شرکت "نیان الکترونیک" در جریان روند فعالیت این شرکت و حضور آن در سازمان بورس اوراق بهادار آشنا شد.

وی پس از این نشست در شرکت "نیان موتور" نیز حضور یافت و از نخستین "الکترو موتور پربازده مغناطیسی" کشور که با هدف مصرف بهینه برق در کولر آبی و سایر لوازم خانگی ساخته شده است بازدید کرد.

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک در این بازدید گفت: شرکت نیان الکترونیک امکان تولید ۱۰۰ هزار دستگاه از موتور یادشده را در سال با دانش ۱۰۰ درصد بومی دارد که با تولید انبوه محصول صنعتی یاد شده زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر ایجاد و بیش از هشت هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می شود و همچنین بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش می یابد.

محمد علی چمنیان افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۹ با هدف طراحی و تولید الکتروموتورهای پربازده مغناطیسی دائم تاسیس شد و هم اکنون فاز نخست تولید خود را با موتورهای الکتریکی پربازده برای انواع کولرهای آبی هفت هزار و پنج هزار و سه هزار و ۵۰۰ قدرت در شهرک صنعتی توس آغاز کرده است.

او ادامه داد: طرح توسعه این خطوط در شهرک صنعتی چناران در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک گفت: کاربرد موتور مغناطیس دائم در صنایعی مانند لوازم خانگی چون جارو برقی و ماشین لباسشویی و نیز موتورسیکلت های برقی و خودروهای برقی است.

چمنیان ویژگیهای محصول موتور مغناطیس دائم را ارایه خدمات پشتیبانی قوی با توجه به بومی بودن دانش فنی این محصول، افزایش کیفیت توان ، قابلیت جایگزینی سریع با موتورهای فعلی بدون نیاز به تغییر قطعات، امکان هوشمندسازی سیستم برای اتصال به اینترنت و گوشی و نمایش سطح آب و دما و سرعت روی نمایشگر برشمرد.

وی از دیگر ویژگیهای این محصول را کنترل پمپ آب، اینترنت اشیا، کنترل از راه دور و کار با سیستم های مدیریت ساختمان، نداشتن جریان راه اندازی به دلیل داشتن اینورتور مجهز به سیستم کنترل، مانیتورینگ ولتاژ شبکه برای قطع سیستم در صورت بروز حوادث در شبکه و حفاظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار و افزایش دما عنوان کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوربه منظور بازدید از چند مجموعه دانش بنیان و حضور در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری زیست بوم نوآوری شرق کشور، روز سه شنبه وارد استان خراسان رضوی شد.

دهقانی فیروزآبادی صبح روز سه شنبه از شرکت نیان الکترونیک و نیان موتور واقع در شهرک صنعتی توس دیدن کرد.

معاون علمی رییس جمهور قرار است روز چهارشنبه در جمع مدیران شرکت‌های دانش بنیان و فناور مشهد نیز حضور یابد تا از نزدیک با مسایل آنان بیشتر آشنا شود.

همچنین عصر روز چهارشنبه حضور در نشست روسای پارک های علم و فناوری زیست بوم شرق کشور و شرکت در اختتامیه کنگره بین المللی امام رضا(ع) از دیگر برنامه های وی به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha