۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85326418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه چین برای توسعه یکپارچه تجارت داخلی و خارجی

تهران- ایرنا- چین، به عنوان دومین بازار بزرگ مصرف‌کننده و بزرگترین تاجر کالا در جهان، در تلاش است توسعه یکپارچه تجارت داخلی و خارجی را سرعت بخشد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شین‌هوا، دفتر کل شورای دولتی چین به تازگی بخش‌نامه‌ای را مبنی بر ۱۸ اقدام برای شتاب دادن به توسعه یکپارچه تجارت داخلی و خارجی این کشور منتشر کرده است. مسئولان چینی درباره این طرح گفتند: توسعه بازار داخلی و همچنین بازار بین‌المللی، تشویق بنگاه‌های تجاری خارجی برای فروش داخل چین و تشویق شرکت‌های تجاری چینی برای شرکت در تعاملات خارجی، برای این برنامه ضروری است.

شنگ کیوپینگ، معاون وزیر بازرگانی، در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه در پکن برگزار شد، گفت: خواسته ما از ادغام تجارت داخلی و خارجی این است که به توسعه یک‌پارچه این تجارت پایبند باشیم و به بنگاه ها کمک کنیم در دو جنبه پیشرفت کنند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ادغام تجارت داخلی و خارجی ارتقای قابلیت‌های توسعه بنگاه‌های تجاری است و از طریق بهبود سیستم ها و مکانیسم ها، ایجاد پلتفرم های مشترک و بهینه سازی خدمات عمومی برای آسان شدن تطبیق شرکت ها با تغییرات در بازارهای داخلی و بین المللی، انجام می شود.

بر اساس این بخشنامه، اقداماتی برای شتاب دادن به همسویی قوانین و سیستم‌های تجارت داخلی و خارجی شامل رعایت استانداردها، اعتبارسنجی و نظارت‌ها انجام می‌شود.

بر پایه این بخشنامه همچنین باید برای ارتقای ارتباط بازار برای تجارت داخلی و خارجی تلاش شود و با اقداماتی از جمله تشدید حمایت از حقوق مالکیت معنوی، بهبود فضای کسب و کار برای توسعه یکپارچه تجارت داخلی و خارجی و بهبود سیستم های اعتباری و افزایش تسهیلات لجستیکی، این مسیر آسان شود.

اقدامات تجاری فنی با استانداردها و ارزیابی‌های انطباق عوامل مهمی هستند که بر تجارت بین‌الملل تأثیر می‌گذارند و تفاوت در استانداردهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند به تفاوت‌های اجتناب‌ناپذیر در رویه‌های صدور گواهینامه، دامنه کاربردها و روش‌های ارزیابی منجر شود.

یائو لی، یکی از مقامات اداره دولتی تنظیم بازار، ناظر بازار چین، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این وزارت به شدت سازگاری استانداردهای داخلی و بین المللی را ارتقاء خواهد داد و به رسمیت شناختن ارزیابی بین المللی متقابل را تقویت خواهد کرد.

شنگ افزود: این اقدامات نه تنها از شرکت های تجارت خارجی برای گسترش بازار داخلی حمایت می کند تا محصولات تجارت خارجی با کیفیت بالا بتوانند وارد پلتفرم های تجارت الکترونیک داخلی، مراکز خرید و سوپرمارکت ها شوند، بلکه از تجارت خارجی نیز حمایت می کنند. شرکت ها بازار خود را در خارج از کشور با ایفای کامل نقش قالب ها و مدل های تجارت خارجی جدید مانند خرید بازار، تجارت الکترونیک فرامرزی و انبارهای خارج از کشور گسترش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha