نقش انقلاب دیجیتال در نظم نوین جهانی

تهران- ایرنا- لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، در سخنرانی اخیر خود در نشست گروه ۲۰ (G۲۰) خواستار انقلاب دیجیتال در نظم جدید جهانی به منظور کاهش اختلافات شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه Watcher. Guru، داسیلوا در طول سخنرانی خود به صراحت درباره مبارزه با «نابرابری» صحبت کرد که جهان در حال حاضر با آن روبه‌رو است.

علاوه بر این، وی درباره ضرورت ثبات و کربن‌زدایی و انقلاب دیجیتال در اقتصاد جهانی سخن گفت. به نظر می‌رسد عضویت برزیل در بریکس باعث اظهارات وی بوده‌ است.

دیجیتالی شدن امور مالی و دیگر جنبه‌های جهانی، بیشتر اوقات در سال‌ جاری میلادی به عنوان موضوعی مهم مطرح بوده است. در واقع، جهان شاهد برداشتن گامی بزرگ در زمینه امور مالی دیجیتال در مقیاس جهانی بوده است.

ظاهراً ائتلاف اقتصادی بریکس بر تلاش‌های جدید در زمینه جهانی‌سازی تأثیر گذاشته است.

رئیس‌جمهور برزیل، که کشورش عضو بریکس است، با سخنرانی در گروه ۲۰، خواستار انقلاب دیجیتال در نظم جدید جهانی شده است. این سخنان پس از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تمایل خود را برای به چالش کشیدن نظم فعلی جهان تحت سلطه غرب آشکار کرد.

لولا داسیلوا در سخنرانی خود بر افزایش نابرابری در مقیاس جهانی و نقش کشورش برای کمک به مبارزه با این معضل تأکید و بیان کرد که حرکت به سوی دیجیتالی شدن، فرصت بیشتری را برای مبارزه با آن پدید می‌آوَرَد.

اظهارات لولا داسیلوا در حالی بیان شد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ میلادی، بلوک اقتصادی بریکس از یک ارز محلی رونمایی کند.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارز بریکس، یک ارز دیجیتال مبتنی‌بر بلاک‌چین باشد. چنین اقدامی مطمئناً نظم جهانی کنونی را با یک انقلاب دیجیتال جدید به چالش خواهد کشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha