۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85326449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ تیم نظارتی دامپزشکی لرستان ویژه شب یلدا در لرستان فعال شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۳۵ تیم نظارتی بهداشتی سیار و ثابت ویژه شب یلدا در این استان فعال شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی لرستان مصطفی زبردست روز سه شنبه اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن شب یلدا و نیاز مردم به مصرف گوشت سفید و قرمز، اداره کل دامپزشکی استان نسبت به تشدید نظارت‌های بهداشتی فرایند کشتار دام و طیور تا عرضه به بازار مصرف اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی در شب یلدا، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به تشکیل ۲۳ تیم سیار و ۱۲ تیم ثابت و تشدید اقدامات بهداشتی در حوزه نظارت بهداشتی نموده است.

وی تاکید کرد: هم استانی ها جهت حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند و هرگونه سوال و گزارش تخلف در این خصوص را با شماره ۳۳۳۰۳۰۲۲ و ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان در خصوص توزیع گوشت مرغ در استان گفت: در حال حاضر۱۰۰ دستگاه خودرو شامل ۷۰ خودروی حمل مرغ زنده و ۳۰ خودروی مرغ کشتاری در استان فعال هستند.

زبردست عنوان کرد: با توجه به اینکه ۷۱۴ واحد مرغ گوشتی و ۱۰ واحد کشتارگاه در لرستان فعال است، مرغ مازاد بر نیاز مصرف استان جهت تنظیم بازار سایر استان های کشور، ارسال می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ تن مرغ مازاد بر مصرف نیاز لرستان روانه بازار استان های کشور شده است تاکید کرد: طی هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، مرغ مازاد بر مصرف نیاز به سایر استان ها از جمله اصفهان، خوزستان، تهران، قم و فارس ارسال می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha