۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85326532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آرایشگری زیر بمباران!

غزه- ایرنا- برخی آرایشگران فلسطینی علیرغم دشواری های زیاد، کار خود را در ویرانه‌های غزه آغاز کرده و در حال خدمت به آوارگان هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، با توجه به طولانی شدن جنگ در نوار غزه و مستقر شدن آوارگان در اردوگاه های مختلف در جنوب این منطقه، کوتاه کردن مو به یک نیاز مبرم تبدیل شده است.

برخی از آرایشگران به منظور کمک به آواره‌ها، کار خود را در اردوگاه‌ها با قیمت‌های بسیار پایین آغاز کردند.

«ولید شطه» آرایشگر فلسطینی ساکن رفح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا می گوید که فعالیت آرایشگری خود را آغاز کرده تا موی سر آواره‌ها را کوتاه کند و این امر تا زمان بازگشت به خانه‌هایشان تاثیر مثبت بر روحیه‌ آن‌ها خواهد داشت.

وی می افزاید که در کار خود با دشواری‌های زیادی مواجه است که مهم‌ترین آن‌ها، شارژ کردن ماشین اصلاح است، زیرا برق قطع شده و دستگاه های انرژی خورشیدی (سولار) نیز وجود ندارد.

این آرایشگر اهل رفح ادامه می دهد: برق وجود ندارد و شارژ ماشین اصلاح نیاز به پول دارد، علاوه بر این، باید به مکان‌های دور برویم و ساعت‌ها در صف انتظار بمانیم تا بتوانیم آن‌ها را شارژ کنیم‌ و اگر ماشین اصلاح خاموش شد، جایگزین نداریم.

ولید شطه اضافه می کند: من سالن آرایشگری داشتم که بمباران و اکنون به ویرانه تبدیل شده است، بنابراین صندلی آماده کردم و به اردوگاه‌های آوارگان رفتم و خداروشکر استقبال بسیار خوبی شد و تعداد آوارگان آنقدر زیاد است که به ده‌ها آرایشگر نیاز است.

وی درخصوص قیمت‌ها نیز می گوید: از کودکان ۷۰سنت و از بزرگسالان سر و صورت ۳دلار می‌گیریم.

این آرایشگر می افزاید: برخی آوارگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند و ما برخی روزها مجانی کار می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری می کند که جنگ بزودی تمام شود و مردم به خانه‌هایشان بازگردند و در صلح زندگی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha