۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85326535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت بیش از ۴۵۵ هزار بوشهری در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

بوشهر-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون به طور میانگین بالای ۶۰ درصد از جمعیت هدف این استان (افراد بالای ۱۸ سال و تمام زنان باردار) به تعداد ۴۵۵ هزار و ۶۶۸ در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کردند.

"قاسم برجویی فرد" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بوشهر از استان‌های پیشتاز در این پایش و در بین ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برخی از شهرستان‌های این استان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، ۷۶ درصد مشارکت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۵۴ نفر دارای فشار خون بالا تشخیص داده شده و ۷۳ نفر مشکوک به دیابت بودند که برای آزمایش های تکمیلی برای مرکزهای درمانی ارجاع شدند.

مشارکت بیش از ۴۵۵ هزار بوشهری در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

وی یادآور شد: در یک ماه گذشته چهار هزار و ۲۰ بیمار تشخیص داده شدند که از این شمار افراد مشکوک دیابتی یک هزار و ۷۰۲ بیمار بوده است.

برجویی فرد ادامه داد: مهلت برگزاری این پویش ملی تا ۱۵ دی ماه است که از هم استانی ها انتظار داریم با توجه به اهمیت آن برای سلامتی افراد و اعمال نگاه پیشگیرانه سلامتی و بهداشتی در این طرح مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که خودشان امکان فشارخون گیری دارند و قندخون آنان در ۶ ماه گذشته اندازه گیری شده می توانند به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت OP.SALAMAT.GOV.IR اطلاعات خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha