۱۱ مجتمع بین‌راهی در استان سمنان در حال ساخت است

سمنان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: ۱۱ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای ارتباطی استان به منظور ایجاد فرصت استراحت و توقف برای مسافران در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان منصورکیایی روز سه شنبه در آیین چهلمین سالروز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس سمنان افزود: یکی از نیازهای رادهبردی استان برای کاهش تصادفات جاده ای و تلفات حوادث، افزایش امکان توقف برای استراحت مسافران و زائران عبوری با ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان سمنان ۱۱ واحد مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت، سه واحد آماده بهره‌برداری و ۴۸ واحد در مرحله دریافت استعلام‌ها برای آغاز طرح عمرانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید کرد: به این ترتیب و با مجموع واحدهای فعال این میزان طبق برنامه‌ریزی در استان به ۱۰۲ مجتمع خواهد رسید.

وی هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری را فرصت مناسبی برای بیان و رفع دغدغه‌هاو مشکلات این حوزه و این قشر برشمرد و خاطرنشان کرد: شناخت مشکلات و رسیدگی به موارد و مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل با حضور انجمن های صنفی به صورت فصلی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

۱۱ مجتمع بین‌راهی در استان سمنان در حال ساخت است

وی به آمار و ارقام اینحوزه اشاره و اضافه کرد: تعداد یکهزار و ۷۰ راننده حوزه مسافربری و بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ راننده حوزه حمل و نقل در استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان تاکید کرد: صنعت حمل و نقل استان بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در بانک‌های استان دارد.

طبق آمار، بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو ۲ استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است. از سوی پلیس راه استان علت اصلی واژگونی خودروها ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از یکنواختی و کویری بودن محورها است که به همین منظور ایجاد مجتمع های بین راهی خدماتی رفاهی یکی از راهکارهای تمهیدی به منظور امکان توقف و استراحت کوتاه برای رانندگان عبور مدنظر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha