۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85326724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان در مدار روسیه‌هراسی

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85326724
آلمان در مدار روسیه‌هراسی

تهران-ایرنا- وزیر دفاع آلمان با اشاره به احتمال کاهش تمرکز ایالات متحده در اروپا و در ادامه رویکرد روسیه هراسی غرب، بر نیاز فوری کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تقویت صنایع دفاعی خود برای مقابله با مسکو تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری یورونیوز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای که اخیرا در روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ منتشر شد، هشدار داد ممکن است اروپا تا پایان دهه جاری با تهدیدهای شدید از سوی روسیه مواجه شود. وی از کشورهای اروپایی خواست تا در راستای تغییرات ژئوپولیتیکی این قاره و در یک افق ۵ تا ۸ ساله قابلیت‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

گفتنی است آلمان با استفاده از یک صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی که پس از جنگ در اوکراین تأسیس شد، اقدامات لازم برای بازسازی نیروهای نظامی خود را تشدید کرده است.

بوریس پیستوریوس که اوایل سال جاری نقش وزیر دفاع آلمان را برعهده گرفت، همچنان بر تعهد خود نسبت به موضع نظامی قوی‌تر برلین، پافشاری می کند. این رویکرد خواستار آمادگی هرچه بیشتر نیروی دفاعی آلمان و ایفای نقش رهبری این کشور در چشم‌انداز نظامی اروپا است، ‌

پیستوریوس، در تلاش برای تقویت همکاری دفاعی اروپا، از افزودن یک بخش نظامی به مثلث وایمار (Weimar Triangle)- یک مجمع غیررسمی متشکل از آلمان، لهستان و فرانسه- حمایت کرد.

این مقام ارشد آلمانی با اشاره به تغییر تمرکز ایالات متحده به سمت منطقه هند و اقیانوس آرام بر نیاز اروپا برای افزایش قابلیت‌های امنیتی و دفاعی خود تاکید کرده و هشدار داد تشدید تولید تسلیحات روسیه، به ویژه در تداوم عملیات این کشور در اوکراین، تهدیدی واقعی برای اروپا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha