۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85326767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل آب روستای شقاطی شوش امروز رفع می‌شود

۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85326767
مشکل آب روستای شقاطی شوش امروز رفع می‌شود

دزفول – ایرنا - بخشدار فتح المبین شوش گفت: مشکل آب روستای محمد شقاطی(دوسلق) که به دلیل از مدار خارج شدن پمپ آب این روستا دچار مشکل شده بود تا عصر امروز برطرف می‌شود.

محمد خضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پمپ آب این روستا سه روز پیش به دلیل نوسانات برق دچار مشکل و از مدار خارج شد که به دلیل اینکه این چاه تنها منبع تامین کننده آب روستای شقاطی بود، رفع مشکل این پمپ به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پمپ آب این روستا از چاه خارج و پس از تعمیر دوباره به چاه منتقل شد ولی این پمپ مجدد کار نکرد به همین دلیل خرید پمپ جدید در اولویت قرار گرفت.

بخشدار فتح المبین شوش گفت: پمپ مورد نیاز این روستا خاص و از جمله پمپ‌های بزرگ محسوب می‌شود که با پیگیری انجام شده تنها یک شرکت در تبریز امکان ساخت این نوع پمپ را دارد لذا فرایند خرید پمپ از این شرکت آغاز شد.

وی افزود: علاوه بر خرید پمپ نو، تعمیر دینام مورد نیاز پمپ موجود نیز انجام شده است که با نهایی شدن تعمیر آن، تا ساعتی دیگر پمپ بار دیگر وارد مدار می‌شود.

خضایی تصریح کرد: همزمان با تعمیر و نصب پمپ موجود، ورود و استقرار پمپ نو خریداری شده به شهرستان هم آغاز شده است تا در صورت بروز مجدد مشکل برای این پمپ، پمپ جدید جایگزین پمپ موجود شود.

وی با رد شایعات فضای مجازی مبنی بر بی آب ماندن این روستا طی سه روز گذشته افزود: با هماهنگی اداره آب و فاضلاب خوزستان روزانه سه تانکر آب رسانی از شوش و دزفول وظیفه آب رسانی مدام به این روستا را به عهده داشتند.

بخشدار فتح المبین شوش گفت: آب روستای محمد شقاطی از طریق چاه تامین می‌شود که با توجه به نصب یک آب شیرین کن به روز و باکیفیت، آب این روستا از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش ایرنا، تصاویری طی روزهای گذشته در فضای مجازی شوش منتشر و ادعا شده است که آب روستای محمد شقاطی طی چند روز به طور کامل قطع شدخ و تانکرهای آب رسان نیز بدون تخلیه آب در مخازن روستا به دلیل درگیری با اهالی، روستا را ترک کرده اند.

بخش مرزی فتح المبین شهرستان شوش با جمعیتی بالغ بر ۲۵هزار نفر دارای ۳۰ روستا و یک شهر و وسعتی در حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha