۳۴ کیلومتر به شبکه بزرگراهی استان اردبیل اضافه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال با تامین اعتبارات لازم ۳۴ کیلومتر از راه اصلی اردبیل –سرچم تعریض و به شبکه بزرگراهی استان اضافه شد.

محبوب حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم افزود : طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که بهسازی ۱۴۴ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و از این میزان هم بهسازی و تعریض ۳۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم در هفت قطعه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده و تامین آن از محل‌های مختلف مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امسال بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.

حیدری همچنین گفت: امسال بهسازی جاده سربند - پارس‌آباد به‌طول ۲۰ کیلومتر هم در دست اجراست که این بخش هم تا پایان سال بهره‌برداری شده و مسیر به روی خودروها گشوده می‌شود.

وی درباره تامین اعتبار لازم برای بهسازی جاده سربند - مشگین‌شهر هم گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا ، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha