۹۷ درصد دانشجویان متقاضی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خوابگاه دارند

سمنان- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: حدود ۹۷ درصد از دانشجویان متقاضی خوابگاه در خوابگاه‌های ملکی و استیجاری یا مشارکتی این دانشگاه اسکان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز سه شنبه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۱۱ خوابگاه دانشجویی دارد، گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با در نظر گرفتن هفت خوابگاه ملکی و چهار خوابگاه استیجاری یا مشارکتی به یکهزار و ۵۰۲ نفر از دانشجویان متقاضی خوابگاه در این دانشگاه اسکان داده است.

وی بیان کرد که در خوابگاه های این دانشگاه ۹۲۴ دانشجوی دختر و ۵۸۱ دانشجو پسر حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یک دانشگاه بین‌المللی است و تاکنون ۲۷۰ دانشجو از کشورهای پاکستان، عراق، لبنان، و افغانستان در پردیس بین‌الملل این دانشگاه در حال تحصیل هستند، که ۱۶۶ نفر از این تعداد نیز دارای خوابگاه هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد: پیگیری های لازم توسط این دانشگاه درراستای احداث خوابگاه متاهلی و بهسازی خوابگاه اندیشه پسران انجام شده است و امید است با مساعد بیش از پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور این امر تحقق یابد.

۹۷ درصد دانشجویان متقاضی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خوابگاه دارند

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیش از سه هزار دانشجو دارد که یک رشته مقطع کاردانی، ۱۹ رشته مقطع کارشناسی، ۱۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع دکتری تخصصی پژوهشی، سه رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۶ رشته دکتری در بخش تخصصی و ۶ رشته در بخش بالینی را شامل می شود.

این دانشگاه ۹ دانشکده، ۵۳ گروه آموزشی و ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۴۸۰ هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ۶ شهرستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha