هیات ۸۰ نفره از ۹ کشور برای بازدید از نمایشگاه «تلکام» به ایران می‌آیند

تهران- ایرنا- مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران گفت: ۸۰ مهمان از ۳۰ شرکت فعال در ۹ کشور جهان، برای بازدید از نمایشگاه تلکام به ایران می‌آیند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدمهدی آقارفیعی» مدیرعامل خانه نوآوری و فناوری ایران عصر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه «ایران تلکام»، اظهار کرد: با حمایت مالی و معنوی ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ونیز با توجه به اهمیت حوزه بین‌الملل در برگزاری نمایشگاه، از سه ماه قبل تیم‌های تخصصی فرایند شناسایی و جذب شرکت‌های متخصص در این حوزه را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به برگزاری همزمان نمایشگاه تلکام با پایان سال میلادی و تعطیلات کریسمس در نهایت، ۱۵۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه به صورت هیات اعلام آمادگی کردند که در نهایت ۸۰ مهمان انتخاب شدند.

آقارفیعی گفت: ۸۰ مهمان از ۹ کشور و ۳۰ شرکت برای بازدید از تلکام به ایران می‌آیند. این مهمان‌ها از کشورهای چین، سوریه، عراق، ترکیه، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، چین و روسیه هستند، البته با کشورهای دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که هنوز نهایی نشده است.

محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات به عنوان اپراتوری که بیشترین مشترک تلفن ثابت و تلفن همراه را دارد در این نمایشگاه شرکت می‌کند. تمرکز ما در این نمایشگاه بر ارائه سرویس مبتنی بر فیبرنوری و فناوری‌های جدید خواهد بود.

استقبال شرکت‌ها از نمایشگاه تلکام

در ادامه نشست، داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا درباره عدم حضور وزارت ارتباطات در این نمایشگاه گفت: معمولاً زمانی از وزارتخانه‌ها خواسته می‌شود در نمایشگاه حاضر شوند که میزان استقبال شرکت‌ها اندک است. در این نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه هستیم و از این جهت نیاز به حضور وزارت ارتباطات در قالب یک غرفه نبود.

وی افزود: درخواست ما از وزارت ارتباطات این بود که حضور شرکت‌ها پررنگ شود و در کنار آن با وزارت ارتباطات همسو و همگام هستیم. شعار نمایشگاه تلکام امسال تحول دیجیتال و اتصال‌پذیری است. به واسطه ارتباطی که با معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد شده، کلمه «اتصال پذیری» را انتخاب کردیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد: بخش دوم مربوط به تحول دیجیتال است که اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات درباره افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد دارد. برای برگزاری این نمایشگاه ارتباط سه سویه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایشگاه بین‌المللی و شورای سیاست‌گذاری شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال شنبه ۲ لغایت ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نشست خبری نمایشگاه تلکام با حضور معاون امور نمایشگاهی، مدیرکل دفتر ترویج تجارت - سازمان توسعه تجارت ایران، مشاور بین‌الملل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و رییس کانون هماهنگی فاوا، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در سالن اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha