رونق صنعت گردشگری در آذربایجان غربی نیازمند توسعه خطوط ریلی است

ارومیه- ایرنا- رییس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: توسعه و رونق گردشگری در ارومیه و آذربایجان غربی نیازمند توسعه خطوط ریلی و تاسیس خطوط هوایی است و اتاق بازرگانی ارومیه برای تاسیس این خط هوایی در استان اعلام آمادگی می‌کند.

به‌گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مهرداد سعادت روز سه شنبه در اولین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری، اقتصاد، هنر و ورزش آذربایجان غربی با قدردانی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی برای تعامل و افزایش همکاری‌ با اتاق بازرگانی ارومیه افزود: بخش خصوصی استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی اعلام آمادگی کرده و در حد توان آماده همکاری در این حوزه است.

وی اضافه کرد: برای توسعه گردشگری و شناساندن ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در وهله اول باید اقدام به برندسازی کرد چرا که برندسازی موجب شناسانده شدن هر چه بیشتر محصول و خدمت در سطح جهان می‌شود.

وی گفت: برای توسعه و رونق گردشگری استان برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان گردشگری، کاهش بروکراسی‌های اداری، تشکیل انجمن گردشگری، برگزاری تورهای گردشگری آشناسازی، استفاده از روش‌های نوین در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی مورد توجه قرار بگیرد.

رونق صنعت گردشگری در آذربایجان غربی نیازمند توسعه خطوط ریلی است

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از آثار تاریخی ، جاذبه‌های طبیعی و پتانسیل های گوناگون می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود ولی لازمه رونق صنعت گردشگری استان تقویت زیر ساخت ها و ایجاد امکانات مورد نیاز است.

این استان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثرتاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که قره کلیسای چالدران ، تخت سلیمان تکاب، پارک ملی دریاچه ارومیه ، ایین مذهبی قره کلیسای چالدران و کاروان سرای شاه عباسی از آثار قرار گرفته در فهرست جهانی یونسکو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha