نمایندگان مجلس ملی چین سرنوشت وزرای برکنار شده را مشخص می‌کنند
مجلس ملی نمایندگان خلق چین

تهران-ایرنا-رسانه های چینی گزارش دادند که نمایندگان کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین هفته آینده گردهم می آیند تا صلاحیت برخی از اعضای قوه قضاییه این کشور را بررسی کنند، روندی که می تواند سرنوشت «چین گانگ» و «لی شانگفو» وزیران خارجه و دفاع سابق چین را روشن کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از نشریه خلق چین، کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین برای بررسی پیش نویس الحاقیه قانون کیفری و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی از دوشنبه (سوم دی) تا روز جمعه (هشتم دی) تشکیل جلسه می دهد.

این نشست چهار روزه قطعا می تواند سرنوشت «چین گانگ» و «لی شانگفو» وزیران خارجه و دفاع چین که به دلیل مسائل اخلاقی و امنیتی از مقام خود برکنار شدند را روشن کند.

سکوت مقامات رسمی در مورد ناپدید شدن این دو مقام عالی از دید عموم در طول پنج ماه گذشته و عدم توضیح در این مورد، گمانه‌زنی‌هایی را در چین و خارج از کشور برانگیخته بود. البته ناپدید شدن مقامات ارشد، افراد سرشناس و صاحبان صنایع یک اتفاق رایج در چین است و بعد از مدتی فاش می‌شود که این افراد تحت تحقیقات قضایی یا درگیر موارد بحث‌برانگیز دیگر بوده‌اند.

یکی از شناخته شده‌ترین نمونه‌ها در سال‌های اخیر، منگ هونگوی رئیس سابق اینترپل است که در سفری به چین در سال ۲۰۱۸ ناپدید شد. دو سال بعد، دادگاهی در چین او را به دلیل دریافت رشوه به حبس طولانی‌مدت محکوم کرد.

براساس قوانین حزب کمونیست چین ، یک فرد زمانی از مسوولیت خود برکنار می شود که نظم و اخلاق را رعایت نکرده، در فعالیت های مجرمانه شرکت داشته یا در انجام وظایف خود کوتاهی کند.

براساس همین قانون، لغو عضویت یک نماینده حزب کمونیست یکی از مهمترین و سخت‌گیرانه‌ترین شکل نظارت از سوی مجلس ملی نمایندگان خلق چین بوده و نشان از پایان عمر حیات سیاسی این نماینده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha