حماس: جنایات صهیونیست‌ها موفق به کوچاندن فلسطینی‌ها نخواهد شد/ آمریکا شریک جرم است

تهران-ایرنا- جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت ظهر امروز رژیم صهیونیستی در اردوگاه «جبالیا»، آن را تلاشی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان دانست و تاکید کرد که این تقلای دشمن راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری «شهاب»، در بیانیه جنبش حماس آمده است: کشتار جبالیا و سلسله کشتارهای انجام شده توسط دشمن که مورد حمایت آمریکا است، موفق به کوچاندن مردم ما از سرزمین‌شان نخواهد شد.

حماس تاکید کرد: تداوم و تشدید کشتارهای صورت گرفته علیه غیر نظامیان توسط اسرائیل که آخرین آن بمباران وحشیانه اردوگاه پرجمعیت جبالیا با ده‌ها شهید و زخمی بود، تأییدی بر سیاست جنایتکارانه رژیم اشغالگر تروریست است و با بمباران و کشتار تحت حمایت مطلق دولت آمریکا که شریک کامل در این جنایات است، سعی در اجرای طرح تنبیه و کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تأیید می‌کنیم این جنایات که لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، در شکستن اراده ملت بزرگ ما، مقاومت دلیرانه آنها و پایبندی آنها به سرزمین و مقدساتشان موفق نخواهید شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز در نوار غزه از شهادت ۱۶ غیرنظامی و زخمی شدن ۷۵ نفر دیگر در بمباران اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

«منیر البرش» مدیرکل بهداشت غزه در این باره گفت: بمباران اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی برجای گذاشت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون ۱۹ هزار و ۴۵۳ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۲ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha