طوفان ‌الاقصی افسانه شکست‌ناپذیری و برتری اسرائیل را در هم شکست

زاهدان- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طوفان ‌الاقصی افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را در هم شکست، گفت: افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند پیامدهای دردناک این تلفات و تاثیرات آن بر جامعه وحشت زده صهیونیستی را مهار کنند.

مجتبی شجاعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از عملیات طوفان‌الاقصی و در ادامه حملات گسترده‌ ارتش رژیم اشغالگر قدس با حمایت همپیمانان غربی‌اش علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه، صهیونیست‌ها با کشتار گسترده زنان و کودکان فلسطینی و محاصره تمام عیار غزه، هرآنچه که به مانند قواعد انسانی تلقی می‌شد را زیر پا گذاشته و با چنین اقداماتی منجر به شهادت نزدیک به ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه بویژه زنان و کودکان شدند و مجموعه‌ای از انواع جنایات بشری و غیر انسانی را رقم زدند.

وی افزود: از منظر میدانی رژیم صهیونیستی که تصور می‌کرد توان بازیابی آبروی رفته و ترمیم حیثیت از دست رفته خود پس از طوفان الاقصی را دارد، گرچه با بمباران‌های کور و وحشیانه افراد بیگناه زیادی را در این مدت به شهادت رسانده، اما ارزیابی شرایط میدانی و سیاسی نشان داد که رژیم صهیونیستی تا کنون هنوز نتوانسته به توان و ظرفیت اصلی مقاومت ضربه‌ای بازدارنده و یا حتی محدود کننده وارد کند.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند حتی افکار عمومی جامعه وحشت زده صهیونیستی در نتیجه طوفان الاقصی را مهار کنند.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر این اختلافات سیاسی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی، ارتش و دستگاه‌های امنیتی روزبه‌روز در حال افزایش بوده و ثبات و پایداری ساختاری این رژیم را با چالش‌های کم‌سابقه روبه‌رو کرده است.

سرگردانی عجیب صهیونیست‌ها

شجاعی تاکید کرد: در این مدت با وجود آمار بالای شهدا در غزه نتیجه کلی تاب آوری و رفتار ساکنان نوار غزه در این جنگ، به تحکیم جبهه داخلی منسجم و قوی به نفع حماس منجر شده است.

وی تصریح کرد: اتفاقات هفته‌ها و روزهای گذشته چه در بُعد میدانی و چه از نقطه نظر راهبردی کاملا روشن ساخت که دست‌یابی اسرائیل به هدف راهبردی اعلام شده در خصوص نابودی حماس، به هیچ وجه قابل تحقق نیست.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: هنوز هیچ کدام از اهداف چهارگانه جنگ محقق نشده گروگان‌ها از طریق نظامی آزاد نشدند، نابودی حماس به معنای فروپاشی ساختار نظامی آن رخ نداده، رهبران عالی رتبه آن در این منطقه ترور نشدند و نوار غزه به اشغال اسرائیل درنیامده تا ساختار مد نظرش جایگزین حکومت حماس شود.

صهیونیست‌ها در میدان دچار سردرگمی عجیب و غریب و دور از انتظاری شدند، همان پیش بینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان نخستین روزهای جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تأکید داشتندوی ادامه داد: از طرفی تاثیرات تداوم جنگ بر رکود اقتصاد اسرائیل و افت شاخص‌های آن که به راحتی قابل جبران نیست و سالها بر اقتصاد این رژیم تاثیر منفی خواهد گذاشت بنابراین واضح است تا کنون صهیونیست‌ها در سطح سیاسی، نظامی و امنیتی شکست خورده و گروه‌های مقاومت غزه، به تنهایی حریف دشمن پرمدعا شده‌اند و شکستی بر آن تحمیل کرده‌اند که عمق و ابعاد آن بعد از فروکش کردن غبار جنگ برای اسرائیلی‌ها روشن خواهد شد.

شجاعی تاکید کرد: این در حالیست که صهیونیست‌ها سعی داشته تصویری پیروز و قدرتمند از خود نشان دهند تا شاید بتوانند از زیر بار فشار ساکنان اراضی اشغالی به دلیل متحمل شدن ضربات سهمگین از مقاومت اسلامی فلسطین رهایی یابند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها در میدان دچار سردرگمی عجیب و غریب و دور از انتظاری شدند، همان پیش بینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان نخستین روزهای جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تأکید داشتند که آثار و تبعات شکست صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی غیرقابل جبران بوده، دشمن صهیونیستی قدرت تبدیل این شکست مطلق به پیروزی را نخواهد داشت و اکنون این پیش بینی به اثبات همگان رسیده است.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جنگ غزه به همه نشان داد فلسطین در حال حاضر با نسلی از رزمندگان مواجه است که در سرزمین غزه بی نظیر هستند، مبارزان فلسطینی در بسیاری از مناطق نوار غزه حماسه‌های قهرمانانه‌ای خلق کرده‌اند که تنها از منظر نظامی می‌توان آن را باورنکردنی توصیف کرد.

وی افزود: طولانی و فرسایشی شدن نبرد غزه بر خلاف آنچه نتانیاهو و حتی مقامات ارشد ارتش رژیم اشغالگر قدس تصور کرده بودند، به پاشنه آشیل و نقطه واگرایی و اختلاف صهیونیستها تبدیل شده، این اختلافات در روزهای ابتدایی نبرد به صورت پنهان و مخفی بین رهبران صهیونیست‌ها شکل گرفته بود و اکنون خود را بیشتر و عیار تر نشان می‌دهد.

طوفان ‌الاقصی افسانه شکست‌ناپذیری و برتری اسرائیل را در هم شکست

ناتوانی اسرائیل در طوفان الاقصی

به گفته شجاعی؛ افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند پیامدهای دردناک این تلفات و تاثیرات آن بر جامعه وحشت زده صهیونیستی در نتیجه طوفان الاقصی را مهار کنند بنابراین باید به نحو گسترده انتظار به جان هم افتادن صهیونیست‌ها و آغاز دوره‌ای از آشوب در صحنه سیاست داخلی رژیم اشغالگر قدس را نیز داشت.

وی گفت: کشتارها و بمباران‌های بی‌وقفه و بی‌رحمانه هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا در دنیا بسیار گران تمام شده و آن‌ها را در معرض یک بازخواست جهانی قرار داده که نتایج رای گیری درباره ۲ قطعنامه صادره از مجمع عمومی سازمان ملل منعکس کننده صف‌آرایی آمریکا و اسرائیل در مقابل خواست دیگر کشورها و جهان است هر چند این برای خود بایدن در آستانه ورود جامعه آمریکا به فضای انتخاباتی بسیار پرهزینه بوده و افت شدید محبوبیت او را به دنبال داشته است.

افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند پیامدهای دردناک طوفان الاقصی را مهار کنندکارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یمن به عنوان گذرگاه دریای سرخ، باب المندب را روی کشتی‌های اسرائیلی بسته و گروه‌های مقاومت در عراق، مقرها و پایگاه‌های محل حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار داده‌اند و طبق گفته آمریکا تاکنون تعداد زیادی نظامی مجروح شده‌اند.

وی افزود: سران مقاومت بارها هشدار داده‌اند که هر چه جنایات اسرائیل بیشتر شود، به همان میزان احتمال توسعه دامنه جنگ نیز بیشتر خواهد شد، هم اکنون صهیونیست‌ها جنگ غزه را به افکار عمومی جهان باخته و به نظر می‌رسد در ادامه هم اراده ملت‌ها بر مصالح دولت‌ها خواهد بود.

شجاعی ادامه داد: شاید خود صهیونیست‌ها و غربی‌ها نیز فکرش را نمی‌کردند که طوفان‌الاقصی بتواند آنها را آنچنان گیج و سردرگم کند که برای مقابله با حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین متوسل به راه‌های مختلف شوند، اما حماس نشان داد که آنچه در خصوص قدرت نظامی ارتش اسرائیل بیان می‌شد چیزی شبیه به افسانه بوده و با یک حمله هدفمند و غافلگیرانه تمام دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی اسرائیل مات و متحیر می‌مانند، اقدامی که حماس انجام داد نوعی ساختارشکنی برای ادعاهایی بود که اسرائیلی‌ها داشتند.

وی گفت: یکی از دستاوردهای جنگ کنونی این بود که اسرائیلی‌ها و به تبع آن آمریکایی‌ها وقتی از مقوله دموکراسی و حقوق بین‌الملل و رویه‌های حقوقی و قانونی و اخلاقی در جامعه جهانی حرف می‌زنند با معیارهای ۲ گانه است، یعنی معتقدند همه مسائل فقط باید برای مردم دیگر کشورها باشد، اما وقتی پای خودشان وسط می‌آید هرگز به این مساله تن نمی‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha