مسیر دسترسی آبکوهی جاسک به لیردف نیازمند بهسازی است

بندرعباس - ایرنا - دهیار روستای آبکوهی بخش لیردف جاسک گفت: مسیر دسترسی این روستا به مرکز بخش لیردف و دسترسی صیادان پنج روستا همچون «کلیرک»، «کرتی»، «طلادر»، «جهلو« و «براگ» به اسکله صیادی آن، به دلیل رسیدگی نشدن طی سالیان گذشته و همچنین خسارت‌های سیلاب‌های متعدد، به فوریت نیاز به بهسازی دارد.

عبدالحکیم کریمی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال‌های متمادی برای بهسازی این مسیر پیگیری کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده و امیدواریم در این دولت مردمی اقدام شایانی در حق مردم آخرین روستای ساحلی شرقی هرمزگان انجام شود.

وی ادامه داد: این روستا دارای حدود یک‌هزار نفر جمعیت است اما مسیرهای دسترسی آن به اندازه‌ای تخریب شده که به سختی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ همین تخریب‌های متمادی ناشی از بارندگی‌ها و سیلاب‌ها و همچنین رسیدگی نشدن‌ها مسافت دسترسی به مرکز بخش در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری را زمان‌بر و طولانی‌تر می‌کند.

دهیار آبکوهی بخش لیردف جاسک با اشاره به اینکه این روستا ۲ مسیر دسترسی دارد، اظهار کرد: هر ۲ وضعیت نامناسبی دارند، مسیر آبکوهی به «کرتی» و «کاشی» با حدود ۶ کیلومتر طول دچار آب بردگی آبنماها و چاله‌های بسیار شده و مسیر آبکوهی به «بیاهی» و «ونک» نیز وضعیت بهتری ندارد.

کریمی‌نژاد همچنین یادآورشد: مسیری در سال‌های گذشته برای راس میدانی کشیده می‌شد که می‌توانست تحولی در مسیر دسترسی مردم این روستا و گردشگری باشد که این مسیر هم چند سالی هست که رها شده است.

وی ابراز کرد:‌ اکنون مردم به واسطه مستقر نبودن پزشک و نبود مرکز درمانی در این روستا برای کارهای درمانی باید به مرکز بخش و یا روستاهای دارای مرکز درمانی مراجعه کنند که با این وضعیت مدت بیشتری را باید در این مسیرهای نامناسب باشند.

روستای آبکوهی از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان و آخرین روستای ساحلی شرق این استان است.

بخش لیردف در شرق شهرستان جاسک دارای پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه و ۹۳ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

بخش لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام‌ های پیوشک و سورک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha