سیل بیش از  ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش چمستان نور خسارت زد

نوشهر- ایرنا - بخشدار چمستان گفت: سیل هفته جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به این بخش از توابع شهرستان نور در غرب مازندران خسارت زد.

به گزارش ایرنا، با وقوع سیلاب بامداد دوشنبه ۲۷ آذر در هفته جاری و به دنبال آن طغیانی شدن رودخانه "زنگدره" چمستان پل ارتباطی روستای ۳۰۰ خانواری علی آباد این بخش کامل تخریب شد.

طبق گزارش ها، سیل سبب آب بردگی اراضی کشاورزی، باغی و تخریب سردهنه های کشاورزی هم شد و افزون بر آن آب، برق و گاز این منطقه را نیز قطع کرد.

قنبرعلی داداشپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ساعتی پس از این حادثه، مسوولان استانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به منظور بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده به این بخش اعزام شدند.

وی اظهار کرد : برابر توصیه و تاکید معاون عمرانی استانداری پل تخریبی برای تسهیل در عبور و مرور روستاییان در این بخش باید هرچه زودتر یعنی کمتر از یکسال ساخته شود.

بخشدار چمستان یادآور شد : مسوولیت ساخت این پل بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شد و به منظور چگونگی نحوه ساخت آن پای کار آمده اند.

داداشپور با تاکید بر ساخت اصولی و زودهنگام این پل افزود : هم اینک روستاییان این بخش به ویره علی آباد از مسیر جایگزین و پل آب نما در ضلع جنوبی روستا تردد می کنند و انتظار آن است مسوولان امر در تسریع روند ساخت پل اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفته می شود این پل جایگزین هم چندان استحکام لازم را برای تردد اهالی ندارد.

نور از جمله شهرستان های غربی مازندران است که از شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال تاکنون شاهد چهار مورد وقوع سیل بوده که متاسفانه در بروز این بلای طبیعی افزون بر جان باختن ۲ نفر و آب بردگی تعداد سه دستگاه خودرو، بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال هم به بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.

بخش ۴۲ هزار نفری چمستان با ۸۵ روستا، در ۱۵ کیلومتری شهر نور واقع است.

شهرستان نور با برخورداری از ۲۲۵ روستا و آبادی و پنج نقطه شهری در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha