۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85327603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساز و کار انتخاباتی شورای وحدت در تهران تعیین شد

تهران- ایرنا- شورای وحدت با ارائه برنامه‌ای تهران را به ۳۰ منطقه تقسیم کرده است و هر نماینده مسئول یک منطقه خواهد شد.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری ایرنا، در نشست هیئت عالی شورای وحدت که صبح سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در حسینیه سیدالشهدا برگزار شد مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه ما نه تنها در تهران بلکه در استان‌ها نیز پیگیری می کنیم و خواسته ایم که از بانوان کارآمد، متخصص و شایسته استفاده شود و خانم ها در لیست های انتخاباتی حضور پررنگ و فعال داشته باشند، اعلام کرد: بر این اساس در لیست انتخاباتی شورای وحدت در تهران، ۷ نفر از بانوان با عنایت به تخصص و شایستگی حضور خواهند داشت.

در لیست انتخاباتی تهران بزرگ، ۱۰ نفر از جوانان حضور پیدا می کنند. همچنین مقرر شد در عرصه همه استانها همین رویه پیاده سازی شود یعنی یک سوم کاندیداهای شورای وحدت را جوانان تشکیل دهند.

پیش از این نیز لاله افتخاری عضو دیگر شورای وحدت خبر داده بود که ساختارهای استانی شورای وحدت مشخص و شاخص‌هایی که به معرفی افراد اصلح و شایسته حضور در مجلس کمک می‌کند هم تعیین و برای تهران نیز سازوکارهایی پیش‌بینی و تدوین شده است.

اکنون برنامه‌ای که شورای وحدت با رویکرد «مردم محوری، گام دوم و تحول‌خواهی» تهیه و تدوین کرده، تقسیم تهران به ۳۰ منطقه است. براساس برنامه ای ارائه شده تهران به همراه شهرری، اسلامشهر، لواسانات و پردیس به ۳۰ منطقه تقسیم می‌شود و هر نماینده تهران( در صورت پیروزی و حضور در مجلس دوازدهم)، مسئول یک منطقه خواهد بود.

طبق برنامه شورای وحدت، هر نماینده باید در یک هفته‌ای که نمایندگان به حوزه انتخابیه خود می‌روند، در آن منطقه حضور یابد و برنامه ها، مطالبات و دغدغه های مردم را دریافت و پیگیری کنند.

شورای وحدت در برنامه‌ای دیگر، در نظر دارد پس از حضور کاندیداهای خود در مجلس دوازدهم، گروه پارلمانی با همین نام تشکیل دهد تا در حوزه نظارت که از جمله وظایف نمایندگان محسوب می شود با خرد جمعی و ارائه نظرات از سوی شورای وحدت اصولگرایان حرکت کند.

همچنین روزگذشته محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با ایرنا، از احتمال سرلیستی«محمد رضا باهنر» در فهرست شورای وحدت خبر داد و گفت: ما دنبال ارائه چند لیست در انتخابات نیستیم اما اگر بنا شد به چند لیست برسیم طبیعتا مجموعه سیاسی از حضور و سرلیستی باهنر استقبال می‌کند.[متن کامل گفت و گو را (اینجا) بخوانید]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha