۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85327742
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازگشت ۱۷ واحد تولیدی راکد بوشهر به چرخه فعالیت

بوشهر- ایرنا- مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: دولت سیزدهم با گره گشایی از فعالیت های تولیدی در قالب پرداخت تسهیلات بانکی زمینه احیا و بازگشت ۱۷ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت را در این استان فراهم کرده است.

" حسن بحرینی " روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین از محل تسهیلات مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر است تاکنون ۱۰هزار میلیارد ریال به صنایع و واحدهای تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

وی بااشاره به تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: پارسال و امسال پس از بررسی درخواست‌ها صاحبان صنایع استان بوشهر به سه بانک عامل برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیا واحدهای تولیدی معرفی شدند.

مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی این استان که هنوز به تولید نرسیده‌اند در شهرستان‌های برخوردار باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجری طرح انجام دهد و مابقی با کمک اعتبارات تسهیلاتی تکمیل می‌شود.

بحرینی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های غیر برخوردار نیز ۳۰ درصد طرح از سوی متقاضی اجرا و مابقی نیز به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌ها بر اساس شاخص اشتغال به‌عنوان برخوردار و غیربرخوردار معرفی می‌شوند گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دیلم و دشتستان غیر برخوردار و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار معرفی شده اند.

وی افزود: تاکنون در عرصه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری برای ۱۱ واحد تولیدی ۴۶۰ میلیارد ریال پرداخت شده و مجموع پرداختی‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر تاکنون ۱۱ هزارو ۱۸۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha