نیکوکاران خراسان شمالی هشت زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: نیکوکاران این استان در آستانه شب یلدا هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد هفت نفر مرد و یک نفر زن بودند.

محمد اسماعیل حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این زندانیان ۲۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که به دلیل ناتوانی در پرداخت آن در زندان ها تحمل حبس می کردند که تعدادی نیکوکار برای آزادی آنان ۲ میلیارد ریال کمک کردند.

وی افزود: میزان اعسار ۱۴ میلیارد ریال و بخشش شکات نیز چهار میلیارد ریال بوده است و آورده زندانیان و کمک های ستاد دیه نیز وجود دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت:‌ زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

وی افزود: نیکوکاران در هشت ماه سال جاری ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۴۷ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

حاتمی اظهار کرد: میزان بدهی این تعداد زندانی ۷۱۰ میلیارد ریال بود که ۳۷۰ میلیارد ریال آن توسط شکات بخشیده شد که کمک قابل توجهی بود.

وی گفت:‌ زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اینک نیز حدود ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در زندان های این استان تحمل حبس می کنند که چشم انتظار خیران هستند.

وی افزود: نیکوکاران پارسال نیز ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۸۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha