طالبان اقدام سازمان ملل در واگذار نکردن کرسی افغانستان را «غیرقانونی» خواند

تهران– ایرنا–رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به واگذار نشدن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان، این تصمیم را «غیرقانونی و ناعادلانه» خواند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از طلوع نیوز، کمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد برای سومین‌بار تصمیم واگذاری کرسی افغانستان را تعلیق کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل گفته است دو نامه‌ در خصوص واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان از نصیراحمد فایق و وزارت خارجه طالبان دریافت کرده است.

سهیل شاهین درباره تصمیم اخیر کمیته بررسی اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد گفت: ما این عمل را که دوباره سازمان ملل این کرسی را به طالبان اختصاص نداد، غیراصولی، غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز می‌دانیم که به حیثیت و اعتبار این سازمان بین‌المللی زیان می‌رساند.

طارق فرهادی، آگاه مسایل سیاسی افغانستان در این باره گفت: افغانستان هرچه زودتر باید کرسی خود را به دست بیاورد؛ اما ما باید از این خوشحال باشیم که در حالت فعلی کرسی تعلیق نشد ‌که در این صورت طالبان با دردسر بزرگ‌تری مواجه می شد. اگر شرایط در داخل افغانستان بهتر شود، امکان دستیابی به این کرسی وجود دارد.

طالبان اقدام سازمان ملل در واگذار نکردن کرسی افغانستان را «غیرقانونی» خواند

نجیب الرحمان شمال، دیگر آگاه مسایل سیاسی درباره اهمیت کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل برای افغانستان گفت: به منظور جلب پشتیبانی جامعه جهانی، باید نخست مسئله به‌رسمیت شناختن حکومت افغانستان در اولویت قرار گیرد. البته این مهم، مستلزم تغییراتی در حکومت فعلی افغانستان است.

کامران امان یکی دیگر از آگاهان سیاسی می‌گوید: کرسی سازمان ملل متحد برای افغانستان بسیار مهم بود. این کرسی، افغانستان را با دنیا مرتبط می‌کرد. متاسفانه دو سال و نیم است که ما از جهان بیرون رانده شده ایم و گویی در یک جزیره قرار گرفته‌ایم.

سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ میلادی تاسیس شد و افغانستان در سال ۱۹۴۶ به عضویت این سازمان درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha