فرماندار سرپل‌ذهاب: مرز تیله‌کوه پس از ۶ سال تعطیلی به زودی بازگشایی می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب از بازگشایی مرز «تیله کوه» این شهرستان پس از ۶ سال در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بازگشایی این مرز به ارتقای سطح امنیت منطقه و تقویت مناسبات با کشور عراق کمک می‌کند.

«صدرالله بابلی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون زیرساخت های مرز تیله کوه برای فعالیت های تجاری و بازرگانی آماده است و منتظر اعلام طرف عراقی برای بازگشایی هستیم.

وی اظهار کرد: طبق گفته طرف عراقی به زودی تمام زیرساخت های آن سوی مرز نیز برای راه اندازی دوباره بازارچه تیله کوه پس از ۶ سال تعطیلی تکمیل شده و در آینده ای نزدیک شاهد منتفع شدن مرزنشینان ۲ طرف از این بازارچه مرزی خواهیم بود.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: بازگشایی بازارچه «تیله کوه» از چند ماه پیش در دستور کار استانداری کرمانشاه قرار گرفته و در این مدت زیرساخت های لازم برای راه اندازی آن در مرز استقرار یافته است.

وی ایجاد امنیت بیشتر و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه را از مزایای بازگشایی بازارچه مرزی تیله کوه بیان کرد و گفت: یکی از مواردی که به حسن همجواری مرزها کمک می کند، مبادلات تجاری و بازرگانی طرفین در مرزها است.

سال ۱۳۷۵ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی چند بازارچه مرزی در استان کرمانشاه موافقت شد که تیله کوه یکی از این مرزها بود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha