ترقی:جریانی که درپی مهندسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی بود را حذف کردیم

مشهد-ایرنا- رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: جریاناتی که به دنبال مهندسی کردن این شورا مانند انتخابات شورای شهر گذشته بودند را در آستانه انتخابات پیش رو حذف کردیم.

به گزارش ایرنا حمید رضا ترقی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح فرآیندهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با هر حزبی که بخواهد سهم خواهی کند و درون سیستم شورای ائتلاف، سازمانی برای مهندسی نتایج ایجاد کند و شورای ائتلاف را به سمت نامزد خاصی سوق بدهد برخورد می کنیم

وی ادامه داد: برای پرهیز از مشکل ذکر شده، بخشی نظارتی در شورای ائتلاف ایجاد کردیم که در همه بخش های شورای ائتلاف و کمیته ها نظارت می کند تا در صورت بروز مشکل یاد شده واکنش نشان دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: مکانیزمی که در کمیته تطبیق در انتخابات شوراهای شهر و روستا داشتیم در انتخابات مجلس تغییر می کند به خصوص این که تعداد ۱۳ نماینده در شهرستانها توسط کمیته ها و شوراهای ائتلاف شهرستانی بررسی و تعیین می شوند لذا فعالیت شوراهای ائتلاف از حالت انحصار خارج می شود.

ترقی افزود: هم اکنون ۳۵ حزب و تشکل اصولگرای استان خراسان رضوی در این ائتلاف همراه هستند و به صورت مستمر در کمیته های زیرمجموعه حضور دارند.

وی ضمن استقبال از حضور همه جریانات اصولگرا در شورای ائتلاف اضافه کرد: در این دوره از انتخابات حرکت شورای ائتلاف بدون تاثیر پذیری از عوامل بیرونی طرح ریزی شده است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان:جریانی که در پی مهندسی این شورا بود را  حذف کردیم

رقابت درون گفتمانی درون شورای ائتلاف خراسان رضوی را حذف کردیم

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: در گذشته رقابت درون گفتمانی در شورای ائتلاف منجر به بروز برخی مشکلات و اختلافات شد، در این دوره عوامل این رقابت درون گفتمانی را حذف کردیم و این بار اجازه نخواهیم داد درون شورای ائتلاف حرکات شبهه مهندسی برای تاثیر گذاری بر نتیجه تصمیم گیری ها صورت بگیرد.

ترقی ضمن تاکید بر جوان گرایی در فرایندهای سیاسی و تصدی مسولیتها توسط نیروهای جوان افزود: شورای شهر کنونی مشهد نتیجه جوان گرایی و تخصص گرایی بوده‌ است، لازمه فرصت دادن به جوانان ممکن است مشکلاتی نیز ایجاد کند البته باید متذکر شد شورای شهر مشهد عملکرد خوبی در بخش پاسخگویی داشته است.

وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، نامزدها در قالب حدود ۴۰ شاخص اصلی بررسی خواهند شد و پیگیر تطبیق این شاخص ها با نمایندگان انتخابی در شورای ائتلاف هستیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی همچنین در خصوص مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتظار می رود رسانه ها در طول مدت فعالیتهای انتخاباتی، زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کنند تا شاهد حماسه دیگری در خراسان رضوی باشیم.

ترقی افزود: متاسفانه مطابق پیمایشها هنوز حدود ۵۰ درصد جمعیت در برخی شهرستانهای خراسان رضوی هنوز نمی دانند در سال جاری قرار است انتخاباتی برگزار شود، این یافته ها اهمیت تلاش برای اطلاع رسانی در خصوص برگزاری این کارزار سیاسی مهم را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: در فرایند جاری سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود هزار نفر از اصلاح طلبان در سطح کشور ثبت نام کرده اند و اکنون نیز در فرایند این کارزار سیاسی حضور دارند که سه برابر ظرفیت مجلس است لذا مشارکت خوبی در این خصوص شاهد هستیم.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۶۴ درصد معادل هزار و ۱۲۳ نفر در این استان توسط هیات های اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که پنج نفر مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات این انتخابات از دوم اسفندماه امسال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha