صندوق توسعه صنایع دریایی کانونی برای همگرایی و توسعه صنعت دریایی کشور است

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صمت کانونی برای همگرایی و توسعه صنعت وکسب و کارهای دریایی است و اولویت اول ما نیز توجه ویژه به حوزه های ابزار ساز به جهت ورود به دریا و اقیانوس آن هم به دلیل پر سود و مفید بودن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ساعد محمودی ظهر امروز در زاهدان بیان کرد: جامعه شیلاتی و صیادی سیستان و بلوچستان می‌توانند برای ابزار سازی دریایی و پرورش ماهی در قفس و موضوعات مرتبط با دریا به صندوق توسعه صنایع دریایی مراجعه کرده و از صندوق خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما در جهت توجه به محصولات دانش بنیان شرکت‌ها در حوزه دریا است که در سیستان و بلوچستان این امر در حال انجام و از طرف مسوولان استان این انگیزه وجود دارد و با توجه به نیروهای بومی مستعدی که در این منطقه فعالیت دارند این استان در این عرصه به جهش خواهد رسید.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سفر به سیستان و بلوچستان به دنبال عملیاتی کردن مصوبات تفاهم‌نامه‌ها با سازمان برنامه بودجه هستیم و صندوق نیز به دنبال ورود به سرمایه گذاری‌های مشترک است اما تاکید می‌کنیم که به دنبال بنگاه داری نیستیم باید از سرمایه‌های محلی و خارج از کشور در توسعه صنعت دریا استفاده شود.

گفتنی است در این جلسه در خصوص مسائل مرتبط با پلتفرم سازی دریا محور، استفاده و استحصال از فرآورده های دریایی، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ها و پارک علم و فناوری زاهدان بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت و در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق توسعه صنایع دریایی ستاد وزارت صمت با صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان با هدف استفاده از تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان استان در جهت توسعه صنایع دریا محور به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha