حدود ۲۱۳ هزار مترمربع از معابر بجنورد آسفالت شد

بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد گفت: ۲۱۲ هزار و ۹۴۶ مترمربع از معابر مرکز خراسان شمالی در ۹ ماهه امسال آسفالت و ۴۹ هزار و ۹۵۳ متر مربع زیرسازی شد.

ب‍ه گزارش ایرنا، محمد علی کشمیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرسودگی گسترده معابر در شهر بزرگترین چالش ما در حوزه عمران محسوب می شود که نیازمند تدابیر جدی مدیریتی است و این رویه به خوبی اجرا شد.

وی تصریح کرد: عمده معابر هسته مرکزی بجنورد نیازمند مرمت و ترمیم بود که در مساحت ۲۵ هزار مترمربع زیرسازی و در ۵۳ هزار متر مربع آسفالت شد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه مدیریت شهری با این باور که محلات کم برخوردار به دریافت سطح خاصی از خدمات نیازمند هستند افزود: بر این اساس در کوی امام هادی(ع) در شمال شهر معابر خیابان های معراج، رضوی، محدثی، نیایش، باقرخان و مالک اشتر در مساحت ۱۲ هزار متر مربع زیرسازی و ۲۴ هزار مترمربع آسفالت شد.

وی ادامه داد: همچنین در جنوب فرودگاه و غرب شهر معابر خیابان های وحدت، ناظرآباد، اقبال، طالقانی غربی در مساحت ۱۵ هزار متر مربع زیرسازی و ۱۹ هزار متر مربع آسفالت شد.

کشمیری بیان کرد: این خدمات در جنوب شهر از جمله شهرک امام خمینی (ره) در خیابان های اشراق، ویلاشهر، مطهری و کوی دبیران در سطح پنج هزار مترمربع زیرسازی و ۴۰ هزار مترمربع آسفالت شد.

شهردار بجنورد یادآوری شد: عمده معابر در محلات کم برخوردار از جمله جوادیه شامل ۳۲ متری شهدا، خیابان تختی، احمدآباد، شرق سپاه و شهرک شاهد ۳۶ هزار مترمربع زیرسازی و ۲۶ هزار مترمربع آسفالت شد.

وی گفت: همچنین معابر ورودی شهرک فرهنگیان و شهرک گلستان از جمله شهرک‌های الحاقی به شهر در ۱۳ هزار مترمربع زیرسازی و ۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد.

به گزارش ایرنا، مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان بجنوردی در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha