پنج اثر تاریخی شهداد برای ثبت ملی مستندسازی شد
آب انبار حاج امین شهداد

کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد از مستندسازی درباره پنج اثر تاریخی این بخش برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: این آثار شامل قلعه ده سیف، قلعه رودخانه، قلعه زوار، آب انبار حاج امین و حمام تاریخی بخش شهداد می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد ادامه داد: با توجه به اینکه کویر شهداد ثبت جهانی شده است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران وارد این منطقه می‌شوند بنابراین ثبت این آثار بر تعداد این گردشگران می‌افزاید.

ابراهیمی‌زاده خاطرنشان کرد: تعدادی دیگر از آثار شهداد هم در لیست مستندسازی قرار دارند که امیدواریم با ثبت آنها بر تعداد آثار ثبت شده بخش شهداد افزوده شود.

بخش شهداد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق مرکز استان کرمان واقع شده که قدمت آن به حدود ۶ هزار سال قبل می رسد و درفش شهداد کهن‌ترین پرچم فلزی ایران در این منطقه کشف شده است.

قلعه کهنه، قلعه رموک، قلعه چغوکی، قلعه بهرام، آب انبار حاج محمدتقی، کارگاه فلز کاری باستانی (محوطه باستانی شهداد) و آسیاب آبی از مهمترین بناهای تاریخی شهداد هستند.

شهداد یکی از دروازه های ورود به بیابان جهانی لوت محسوب می شود که آثار طبیعی و تاریخی زیادی مانند کلوتها، منطقه گندم بریان (گرمترین نقطه زمین)، جنگل نبکاها، قلعه شفیع آباد، رود شور و غیره در آن قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha