جزئیات ایجاد حریم برای تئاترشهر/ تحقق مطالبه چندین ساله هنرمندان

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساماندهی مجموعه تئاترشهر گفت: شنبه- دوم دی ماه- مراسم ویژه‌ای در محوطه این مجموعه برگزار می‌شود و حریمی برای آن ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه- ۲۹ آذرماه- پس از جلسه امروز هیات دولت اظهارداشت: شنبه مراسم ویژه‌ای در محوطه تئاتر شهر برگزار می‌شود و حریمی در این مجموعه ایجاد خواهیم کرد که بازطراحی مهندسی نیز در مجموعه تئاترشهر صورت گرفته است.

پیش از این رضا کیانیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره ساخت و سازهای حوالی ایستگاه مترو مجموعه‌ی تئاتر شهر در روایتی گفته بود:

«در آن دوره، تمام هنرمندان تئاتر و حتی زنده‌یاد آقای سمندریان در مجموعه‌ تئاتر شهر جمع شدیم و از شهرداری و مسوولان مترو خواستیم تا این ایستگاه را در حریم تئاتر شهر نسازند.

بازسازی مجموعه‌ تئاترشهر در سال ۶۸ بدون در نظر گرفتن معماری و ساختار بیرونی و درونی تئاترشهر اتفاق افتاد. در واقع، یک طراحی ارزان‌قیمت و بازاری را به این بنا تحمیل کردند و به وجهه‌ هنری آن ضربه زدند که ضربه‌ای به روح تئاترشهر بود.

جزئیات ایجاد حریم برای تئاترشهر/ تحقق مطالبه چندین ساله هنرمندان

در خبرها شنیده‌ام که این روزها مهندسان مشغول تعمیر تئاتر شهر هستند. معتقدم اگر مرکز هنرهای نمایشی این اثر حفاظت‌شده و ثبت ملی را به شهرداری بسپارد، شهرداری می‌تواند آن را براساس نقشه‌هایی که تئاترشهر بر مبنای آن ساخته شده، تعمیر و بازسازی کند تا معماری داخلی این بنای هنری حفظ شود.

همچنین می‌تواند آن بخش‌هایی را که سال ۶۸ به تئاتر شهر تحمیل شدند و زیبایی آن را خدشه‌دار کردند، پاک کند و وقتی مجموعه آماده شد، آن را به مرکز هنرهای نمایشی بسپارد.

از طرفی می‌توان این پارک را به پارک «نمایش» تبدیل کرد؛ آمفی‌تئاترهای کوچک و روباز با سقف‌های متحرک در آن ایجاد کرد که حتی زمستان هم فعال باشند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha