روایت دفتر ریاست جمهوری پاکستان از گفت‌وگوی تلفنی رییسی و عارف علوی

اسلام‌آباد - ایرنا - کاخ ریاست جمهوری پاکستان اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگوی تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای با همتای ایرانی خود ضمن حمایت از ابتکارات تهران برای حل مسأله فلسطین اطمینان داد که پاکستان مصمم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، عارف علوی در تماس تلفنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران حمله شنیع تروریست‌ها به نیروهای پلیس ایران در استان سیستان و بلوچستان را محکوم و این حادثه را به دولت و ملت این کشور عمیقا تسلیت گفت.

علوی تاکید کرد که پاکستان مصمم به همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم است.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری پاکستان آمده است: عارف علوی و سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی امروز خود که تقریباً ۴۵ دقیقه به طول انجامید، بر لزوم تلاش‌های هماهنگ کشورهای اسلامی برای پایان دادن به کشتار و جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه تأکید کردند.

رئیس جمهور پاکستان نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت وخیم درسرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله غزه در نتیجه تجاوزات و اشغال مستمر اسرائیل ابراز کرد.

وی افزود: متاسفانه با وجود شهادت بیش از ۱۹ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان، شورای امنیت سازمان ملل نتوانست آتش بس برقرار کند و به آنچه غیرقابل بیان نیست، پایان دهد.

عارف علوی تاکید کرد که راه حل عادلانه مساله فلسطین بر اساس تشکیل یک کشور مستقل و پایدار فلسطین به پایتختی قدس شریف است که برای صلح پایدار در خاورمیانه ضروری است.

رئیس جمهور پاکستان بر حمایت این کشور از تمامی ابتکارات دیپلماتیک برای کمک به مردم غزه تاکید کرد و ضمن تمجید از نگرانی ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در مورد وضعیت جاری فلسطین از موضع اصولی ایران در حمایت از آرمان‌های فلسطین و مردم کشمیر قدردانی کرد.

سران ایران و پاکستان همچنین درباره همکاری های اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند. عارف علوی افتتاح مشترک بازارچه مرزی پیشین-مند و خط انتقال برق گبد-پلان را از تحولات ملموسی دانست که باعث تقویت بیشتر روابط دوجانبه بین دو کشور برادر خواهد شد.

روسای جمهور ۲ کشور توافق کردند که ایران و پاکستان به عنوان ۲ کشور برادر با قرابت‌های فرهنگی، مذهب و تاریخ یکسان برای بهبود بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تلاش بیشتر پاکستان برای ارتقای امنیت مرزها تاکید کرد و ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان ۲ کشور برای گسترش همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های انرژی ابراز امیدواری کرد که مقامات تهران و اسلام‌آباد با جدیت بیشتر برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها بکوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha