آماده‌باش ۲۰ پایگاه هلال‌ احمر استان مرکزی در فصل زمستان

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان مرکزی گفت: ۲۰ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در طرح زمستانه امسال با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی فصل زمستان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا علیرضا شهرجردی عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان مرکزی در اراک افزود: از این تعداد، ۱۴ پایگاه‌ دایمی و ۶ پایگاه موقت است.

وی بیان کرد: در هر پایگاه ثابت و دایمی پنج نفر به صورت ۲۴ ساعت برای ارایه خدمات رسانی حضور دارند و در صورت لزوم در مواقع بروز حادثه و شرایط بحرانی تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات نیز وارد عمل می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به آمادگی تمامی شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان و تامین نیازهای امدادی شهروندان ۶ پایگاه موقت هلال احمر در مسیرهای ارتباطی خمین-الیگودرز، دلیحان-نراق، آب گرم محلات، ساوه-همدان، ساوه-تهران و تفرش-فراهان در نظر گرفته شده است که در هر پایگاه سه نفر به صورت ۲۴ ساعت آماده خدمات رسانی هستند.

وی افزود: یک فروند بالگرد و ۷۰ خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، خودروهای نجات، فرماندهی و ارتباطات با ۳۰۰ نیروی نجاتگر برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

شهرجردی با تاکید بر اینکه هموطنان در صورت تردد در جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند تصریح کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌ احمر استان (EOC) به صورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی به تماس‌های اضطراری فعال است.

وی گفت: هموطنان هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی و رایگان از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شوند.

طرح امداد و نجات زمستانه هلال‌ احمر استان مرکزی تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha