۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85328534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلژیک، چین را یک کشور متخاصم خواند

۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶
کد خبر: 85328534
بلژیک، چین را یک کشور متخاصم خواند

تهران- ایرنا- الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک در ادامه تنش با پکن ، چین را یک کشور متخاصم نامید .

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نخست وزیر بلژیک چهارشنبه اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که قدرت‌های خارجی دموکراسی و اتحاد ما را دوست ندارند.

وی که با روزنامه های بلژیکی «استاندارد» و «لو سوار» مصاحبه کرد، افزود: چین برخلاف روسیه به قاره ما حمله نکرده است اما یک کشور بسیار متخاصم است. چینی‌ها تلاش می‌کنند که نفوذ کرده و دموکراسی ما را بی‌ثبات کنند.

اظهارات دکرو پس از آن مطرح شد که نشریات فایننشال تایمز، لوموند و اشپیگل هفته گذشته گزارش دادند که «فرانک کریلمان» عضو حزب راست افراطی «ولامس بلانگ» بلژیک دستکم به مدت سه سال با جاسوس‌های چینی همکاری کرده است.

«تام فان گریکن» رهبر حزب ولامس بلانگ که خواهان استقلال هلندی‌زبان‌های بلژیک است، پس از انتشار این گزارش، کریلمان را از حزب اخراج کرد.

این در حالی است که دکرو گفت که «استیون کریلمان» برادر فرانک کریلمان نیز باید از ریاست کمیته خریدهای نظامی در پارلمان بلژیک برکنار شود.

نخست وزیر بلژیک همچنین اتهامات علیه کریلمان را با رسوایی «قطرگیت» مقایسه کرد. قطرگیت یکی از بزرگترین رسوایی‌های دهه‌های اخیر در سیاست اتحادیه اروپاست که در آن قطر و مراکش به سیاستمداران و نهادهای غیردولتی اروپایی رشوه داده بودند تا از این طریق بر تصمیم‌گیری‌ها در اتحادیه اروپا تاثیرگذاری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha