هفت هزار میلیارد ریال برای روکش جاده های کردستان هزینه شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در دولت سیزدهم برای روکش ۳۸۶ کیلومتر محور شریانی، اصلی و روستایی در استان، هفت هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد حسنی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداران در سنندج، اظهار کرد: در بخش اداره ابنیه فنی نیز در مجموع در دولت سیزدهم ۶۰ میلیارد ریال اعتبارهزینه شده که در این راستا رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز کلید خورده است.

وی افزود: از این نقاط حادثه خیز، تاکنون ۲ نقطه به طور کامل اجرا شده، برای رفع هفت نقطه حادثه خیز دیگر قرار داد منعقد شده است، ضمن اینکه ۹ نقطه دیگر در برنامه کاری سال آینده خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت با ۱۳ هزار راننده و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین در بخش حمل و نقل کالا، اضافه کرد: سالانه حدود هشت میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا می شود و امسال نیز ۶.۳ میلیون تن ثبت شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار راننده و هزار دستگاه ماشین در بخش حمل و نقل مسافر اضافه کرد: سالانه ۲.۲ میلیون نفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جابه‌جا می شود در سال جاری هم ۸۱۳ هزار جابجایی انجام شده است.

هفت هزار میلیارد ریال برای روکش جاده های کردستان هزینه شد

حسنی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی جابجایی مسافر در سال جاری به نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در بخش جابجایی بار نیز، امسال۱۱۳ درصد رشد داشتیم، ضمن اینکه در زمینه اخذ عوارض ۹ درصد برای جابجایی بار در استان با افزایش ۶۷ درصدی شاهد هستیم و جزو استانهای برتر کشور به شمار می رویم.

وی به آمار تردد مسافران جاده ای نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۵ هزار سفر به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه ۱.۷ میلیون نفر امسال در محورهای استان تردد داشته اند، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

از ۲۶ آذر تا یکم دی با عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha