نماینده مجلس: بانک مرکزی با رفع موانع صادرات پسته موافقت کرد

کرمان - ایرنا - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود موانع مختلف تولید و صادرات پسته، این محصول صادراتی ایران با افتی در بازارهای جهانی روبه رو شده بود که برای رفع این مشکل نشستی با رییس کل بانک مرکزی برگزار و در این نشست با رفع موانع مهمترین محصول صادراتی استان کرمان موافقت شد.

به گزارش ایرنا، پسته و مغز پسته بیشترین آمار صادرات استان کرمان و یکی از محصولات صادراتی اصلی کشور به شمار می روند که متاسفانه طی سال های گذشته مشکلات زیادی مانع توسعه تولید و صادرات این محصول شده بود و موضوع بر کشاورزان استان کرمان به عنوان قطب و تولید کننده اصلی این محصول نیز اثر گذاشته بود.

در همین زمینه آنطور که روابط عمومی دفتر حجت الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس اعلام کرده، در این جلسه در تهران طی روزهای گذشته با حضور این نماینده، رییس کل بانک مرکزی، تعدادی از بازرگانان و معاونان ارزی و اعتباری بانک مرکزی به همراه قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی برگزار و در آن تصمیم هایی اخذ شده که به گفته مسئولان می تواند پس از سال ها، لبخند را بر لبان پسته کاران و صادرکنندگان بنشاند.

براساس این گزارش ضرورت اختصاص ارز ۲۸۵ هزار ریالی برای تامین کودهای کشاورزی و رفع تعهدات ارزی بخشی از مشکلات عمده صادرکنندگان و کشاورزان پسته در استان کرمان عنوان می شود که در این نشست رییس کل بانک مرکزی بر رفع آنها تاکید داشت.

نماینده مجلس: بانک مرکزی با رفع موانع صادرات پسته موافقت کرد

به گفته رییس هیات مدیره انجمن پسته ایران، در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن پسته ایران و رییس بانک مرکزی در محل بانک مرکزی، مشکلات کشاورزان و صادرکنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

محمد صالحی افزود: پیشنهادهایی از طرفین در جلسه مطرح شد و رییس کل بانک مرکزی قول برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان و کشاورزان را داد.

وی عنوان کرد: اختصاص ارز ۲۸۵ هزار ریالی برای کودهای کشاورزی، حل مشکلات تعهدات ارزی صادرکنندگان و دیگر مواردی که از موانع صادراتی بوده است، ازجمله قول هایی بود که در این جلسه داده شد که امیدواریم گرهی از مشکلات صادرکنندگان و کشاورزان باز کند و شاهد رونق بازار پسته باشیم.

ایران پس از آمریکا به عنوان دومین صادرکننده پسته جهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha