۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85328881
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان در همایش بین‌المللی مشورتی فلسطین در ایران شرکت می‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور به دعوت جمهوری اسلامی ایران ، در همایش بین المللی مشورتی فلسطین که قرار است در تهران برگزار شود، شرکت می‌کند.

ممتاز زهرا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: همایش عالی‌رتبه مشورتی فلسطین قرار است دوم دی ماه (۲۳ دسامبر) در تهران برگزار شود و هیاتی از پاکستان برای شرکت در این رویداد بین المللی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: پاکستان از روابط بسیار نزدیک و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و هر دو کشور در تمامی بخش‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و امنیتی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تداوم بمباران وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کرد و گفت: مقامات اشغالگر رژیم اسرائیل مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند و جهان باید جلوی حملات وحشیانه این رژیم را بگیرد.

وی تاکید کرد: پاکستان از تمام ابتکارات در راستای برقراری فوری آتش بس دائمی در غزه، محافظت از غیرنظامیان و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان قویا حمایت می‌کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با عارف علوی رئیس جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به تداوم جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این جنایات، بر اهمیت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی برای اعمال فشار به این رژیم برای توقف ماشین کشتار و جنایت در غزه تاکید کرد.

رییس جمهور همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر پاکستان برای ارتقای امنیت مرزها تاکید و ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای گسترش همکاری‌ها به ویژه در عرصه‌های انرژی ابراز امیدواری کرد که مقامات تهران و اسلام آباد با جدیت بیشتر برای بالفعل کردن این ظرفیت‌ها بکوشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha