۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85328949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محرومیت ۸۰۰ هزار فلسطینی از خدمات پزشکی در شمال غزه/ دستور تخلیه خان‌یونس + فیلم

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه برای هفتاد و ششمین روز، هلال احمر فلسطین از محرومیت صدها هزار فلسطینی از خدمات پزشکی در شمال این منطقه خبر داده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، هلال احمر فلسطین در این باره گزارش داد: ۸۰۰ هزار فلسطینی در مناطق مختلف شمال نوار غزه به دلیل حملات رژیم اشغالگر به بیمارستان‌ها، از خدمات پزشکی و درمانی محروم شده‌اند.

همزمان تلویزیون فلسطین گزارش داد که در هفتاد و ششمین روز جنگ متوالی علیه غزه، رژیم صهیونیستی در حملات خود اردوگاه «البریج»، «جبالیا»، شمال و مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

رسانه‌های فلسطین نیز اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک مسجد را در غرب رفح بمباران کردند.

این حمله منجر به شهادت دست‌کم ۱۱ فلسطینی شد.

برپایه این گزارش، همچنین حملات رژیم صهیونیستی به «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه نیز ادامه دارد.

در همین راستا، یک منبع پزشکی فلسطینی به شبکه الجزیره اعلام کرد که طی ساعات گذشته، ۵۵ فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینی‌ها در خان‌یونس به شهادت رسیدند.

دستور تخلیه خان‌یونس

در همین حال، رسانه‌های فلسطین اعلام کردند که رژیم اسرائیل دستور تخلیه منطقه وسیعی در خان‌یونس از بزرگترین شهرهای جنوب غزه را داده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در این باره اعلام کرد که ارتش دستور به تخلیه فوری یک منطقه به وسعت ۲۰ درصد شهر خان‌یونس داده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان این منطقه را بمباران می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha