باند سرقت از منازل تهران متلاشی شد/ دستگیری سارق اماکن دولتی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند سرقت از منازل در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی روز پنجشنبه اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل و ارسال شکایت مالباخته به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار کارآگاهان زبده پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از مالباخته دریافتند؛ اوایل مهرماه در حال بازگشت از محل کار به منزل بوده که در بدو ورود متوجه تخریب درب ورودی ساختمان (منزل ویلایی) و بهم ریختگی اثاث منزل شده است

مالباخته می‌گوید پس از بررسی مشاهده کردم مقادیری طلا و جواهرات، نقره جات، حدود ۴۰ میلیون ریال وجه نقد، تعداد سه دستگاه ساعت مچی مردانه به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه لب تاب مارک دل به سرقت رفته است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات میدانی و کارآگاهی گسترده خود را آغاز کردند که در ادامه موفق شدند هویت و مخفیگاه کیی از سارقان در جنوب شهر تهران را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه از منزل متهم یک کوله پشتی که محتوای آن اموال مسروقه بود نیز کشف و توقیف شده است، اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با توجه به ارائه مستندات و شواهد موجود توسط کارآگاهان، ناگزیر لب به اعتراف گشود و گفت که حدود یک ماه است که اقدام به سرقت از منازل می‌کند و به چهار فقره سرقت به همین شیوه و شگرد اعتراف کرد.

وی یادآور شد: کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم مخفیگاه و هویت سه نفر از همدستان وی که در سطح شهر به صورت جداگانه به سرقت منازل مشغول هستند را شناسایی و در سه عملیات غافلگیرانه و منسجم، متهمان را در محدوده جنوب غربی استان تهران دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی با بیان اینکه از منزل متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف شد، تاکید کرد: متهمان با توجه به اسناد موجود صراحتا به سرقت‌هایشان معترف شدند.

این مقام ارشد پلیس تهران بزرگ گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف دیگر جرایم و شناسایی سایر شاکیان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری سارق اماکن دولتی و مالخر در غرب تهران

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت نیز از دستگیری یک سارق اماکن دولتی که از مجموعه‌های آموزش و پرورش غرب تهران سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: در پی اعلام یکی از شهروندان به سامانه ۱۱۰ در خصوص حضور سارق در محل بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به محض حضور ماموران مدیر مجموعه فرهنگیان به ماموران مراجعه کرد، افزود: به گفته مدیر، چند روز قبل منزل ایشان مورد سرقت قرار گرفته و تعداد ۳۶۰ عدد شیرآلات برنجی به ارزش یک میلیارد ریال به سرقت رفته که با بازبینی دوربین‌های مداربسته ساختمان چهره سارق را شناسایی و گفت او را در داخل مشاعات ساختمان مشاهده کرده است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: سرانجام روز چهارشنبه ۲۹ آذر با اجرای طرح مهار سارق، و بازرسی از قسمت‌های مختلف ساختمان در نهایت متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که او بلافاصله به سرقت از منزل مالباخته اعتراف کرد.

وی همچنین به شناسایی مالخر همدست این سارق اشاره کرد و گفت: با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر و از داخل مخفیگاهش اموال مسروقه ذکر شده، کشف شد.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به اینکه متهمان دارای چندین فقره سرقت و تحمل حبس در زندان بود، اضافه کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha