شیوه‌های تاثیرگذار و نو در امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای این مهم باید از روش‌های تاثیرگذار و نو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در جلسه دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: باید به همه موضوعات همچون عفاف و حجاب که مهمترین و محوری‌ترین بخش امر به معروف و نهی از منکر و موضوع تصمیم گیری شده در این جلسه است، توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در سایر عرصه ها نیز مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی و در هر جا و مکانی اعم از محل کار، درون خانواده، در مصرف کالاهای اساسی، انرژی و سایر ابعاد زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اهمیت مسایل اعتقادی و دینی در زندگی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات تحمیل شده امروز جامعه با توجه به مباحث اعتقادی و دینی مرتفع می‌شود امری که باید آمیخته با زندگی مردم باشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان و ورود آنان به موضوعات فرهنگی برای مختل کردن زندگی مردم، خانواده و جمعیت، اظهار کرد: باید برای پویایی، شکوفایی و به کمال رساندن انسان‌ها و حیات طیبه مردم تلاش شود، آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر حوزه ها باید برای اجرای دستورات الهی، قانون شرع و مباحث تکلیف شده، به خوبی نقش آفرینی کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه کوتاهی دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی و شرعی در موضوع حجاب و عفاف پذیرفتی نیست، اضافه کرد: دستگاه‌ها باید گزارش عملکرد فرهنگی حوزه خود را ارائه دهند، دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به دستگاه‌های ضعیف تذکر خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نصب بنر و تبلیغات مناسب و موثر در موضوع حجاب و عفاف باید توجه جدی دستگاه‌ها باشد، اظهار کرد: فضای جامعه به گونه‌ای باشد که همه نسبت به رعایت حریم و تکلیف قانونی در موضوع عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاتمه سخنانش با قدردانی از تلاش های فرزندان کشور در نیروی انتظامی، حمله تروریستی در مرکز نیروی انتظامی شهرستان راسک در سیستان و بلوچستان را بار دیگر محکوم کرد و شهادت جمعی از جان برکفان فراجا را تبریک و تسلیت گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha